Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κριτική του βιβλίου "Άρωμα Λεμόνι" από την Αναστασία Δημακοπούλου

Ένας χείμαρρος αναμνήσεων, που σημαδοτεί την τρυφερή εφηβική ηλικία, βρίθει τις σελίδες αυτού του βιβλίου. Σαν πολύχρωμες πεταλούδες, πλημμυρίζουν χιλιάδες αναμνήσεις, ανεκπλήρωτες προσδοκίες, ανέφικτα όνειρα ξυπνούν το παρελθόν, διαταράσουν την ρουτίνα της καθημερινότητας των ηρώων μας. Μία κούτα γεμάτη παρελθόν συγκινεί και αναστατώνει. Μία έντονη λαχτάρα και μία ακράτητη επιθυμία να βγούν επιτέλους από το χρονοντούλαπο, καταπιεσμένα “θέλω”. 



Τέσσερις παιδικοί φίλοι ανακαλύπτουν μετά από πολλά χρόνια, ότι το εφηβικό τους όνειρο ν΄αποκτήσουν ένα ιστιοπλοικό, παραμένει ζωντανό στην ψυχή τους, όπως και το πάθος τους για ταξίδια και περιπέτεια. Την απαρχή κάνει ο Σάκης, εισχωρώντας στον απαγορευμένο για άλλους αλλά ευλαβικό γιαυτόν, χώρο της σοφίτας του σπιτιού του. Σε μια ύστατη προσπάθεια να βγεί από το τέλμα της καθημερινότητάς του, θα εισχωρήσει στα τρίσβαθα της ψυχή του και θα φέρει στο φως, μνήμες και προσδοκίες, από τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια. Ξεφυλλίζοντας το άλμπουμ των αναμνήσεων, διακατέχεται από ένα υπέροχο άρωμα λεμονιού, που διαποτίζει κάθε πτυχή των ονείρων του. Συγχρόνως η ιδέα για ελευθερία και ευτυχία είναι τόσο έντονη, που ξυπνά μνήμες, τις οποίες θέλει να μοιραστεί με την παρέα του παρελθόντος. Ο ευαίσθητος και ρομαντικός Σάκης λοιπόν, ο ενοχικός Μάνος, η συναισθηματικά αμφίρροπη Ελίζα που σοκάρει με την εμμονή της, να σπαταλά τον ελεύθερο χρόνο της στα ηλεκτρονικά παιχνίδια με θέμα την θάλασσα και τα πλοία, παραλληλίζοντας την ζωή της με την πορεία του Τιτανικού και τέλος ο άστατος ερωτικά Λάζαρος, που μπορεί ν΄άλλάζει τις ερωμένες σαν τα πουκάμισα, αλλά η ψυχή του είναι δοσμένη στον πρώτο του παιδικό έρωτα, την Ελίνα. 

Παράλληλα με τις αφηγήσεις της ζωής των τεσσάρων φίλων, στις σελίδες του βιβλίου ξεδιπλώνεται και ο άκρατος πόθος του υπερήλικα Λάζαρου Πετράκη, ο οποίος προτού βρεθεί μπροστά στον μεγάλο Κριτή του για να παραδώσει την ζωή του, επιθυμεί να εκπληρώσει την υπόσχεση που έδωσε στον εαυτό του, να βρει τον πρώτο μεγάλο του έρωτα, την Κατερίνα. Η Κατερίνα γιαγιά πια και αυτή και το πρόσωπο αναφοράς της παιδικής παρέας, είναι συνυφασμένο με τα αιθέρια έλαια του λεμονιού, που σκόρπιζαν ευωδιά, αλλά και μία αύρα ηρεμίας στην παιδική παρέα. 

Μία ελαφριά ιστορία τόσο τρυφερή και αισιόδοξη, που σκορπίζει μία ευχάριστη αίσθηση ελευθερίας και γαλήνης! Θίγει σοβαρά ζητήματα όπως το θέμα της καθημερινότητας και ρουτίνας που ταλανίζει τις σχέσεις των ζευγαριών, αλλά δίνει και τρόπους φυγής και επανασύνδεσης.Την πραγματική και στέρεη σχέση φιλίας που παραμένει ανεξήτηλη στον χρόνο, έτοιμη να υπερπηδήσει τα όποια εμπόδια, για να κάνει πραγματικότητα το παιδικό όνειρο! 

Η συγγραφέας μας με απλό λόγο, μας παρουσιάζει εύστοχα, την πληθώρα των αντικρουόμενων συναισθημάτων που αναδύονται μέσα από τους ολοκληρωμένους χαρακτήρες, βαθιά παθιασμένους μ΄ένα όνειρο ανέφικτο άραγε ή πραγματοποιήσιμο; Αξίζει να διαβάσετε αυτό το όμορφο μυθιστόρημα!!! 

Θα σας ξυπνήσει νοσταλγικές μνήμες πολλών χρόνων, που αναδύονται, για να τονίσουν ότι το παρελθόν είναι εδώ, έντονο και ανεξίτηλο!

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΨΗΦΙΣΑΤΕ : ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ κας ΜΑΝΤΑ

Καταρχήν ένα μεγάλο μπράβο στα 277 άτομα που τίμησαν την έρευνά μας και απάντησαν με ειλικρίνεια τη γνώμη τους για καθένα από τα βιβλία της κας Μαντά. Οι έρευνες αυτές θα μπορούν στο μέλλον ν' αποτελούν σημείο αναφοράς για κάποιον που ζητάει γνώμη σχετικά με κάποιο από τα βιβλία της !Τα αποτελέσματα κάθε έρευνας θα τα βρίσκεται στην κατηγορία "ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΟΙΝΟΥ". Τα αποτελέσματα που βλέπετε στις εικόνες περιέχουν και τα άτομα που δεν έχουν διαβάσει το βιβλίο. Για το λόγο αυτό ακριβώς κάτω από κάθε εικόνα αναγράφω το σύνολο των ατόμων που έχουν διαβάσει το βιβλίο και άρα επι αυτού του συνόλου είναι και τα νούμερα που εκφέρουν άποψη για καθένα από τα βιβλία! Διευκρίνηση : το νέο βιβλίο της κας Μαντά "Μια συγνώμη για το τέλος" κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες οπότε παρουσιάζουμε απλά μια μικρή τάση για το βιβλίο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει κριτήριο για την αγορά του, στηριζόμενοι σε ένα τόσο μικρό δείγμα! Συμφωνα με τα αποτελέσμ

Το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover!

Βγήκε στον αέρα το το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover! Παρακουλουθήστε το :  https://www.youtube.com/watch?v=XtYFba2s2rE " Η Τέιτ και ο Μάιλς δεν θεωρούν τους εαυτούς τους καν φίλους. Το μόνο πράγμα που έχουν κοινό είναι μια αναμφίβολη αμοιβαία έλξη. Συνειδητοποιούν ότι μπορούν να έχουν την τέλεια, χωρίς δεσμεύσεις συμφωνία. Αυτός δε θέλει έρωτες, αυτή δεν έχει τον χρόνο: το μόνο που απομένει είναι το σεξ. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει ρολόι, αρκεί η Τέιτ να ακολουθήσει τους δύο κανόνες που θέτει ο Μάιλς: ΜΗ ΡΩΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΜΗΝ ΕΛΠΙΖΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Νομίζουν ότι μπορούν να το διαχειριστούν, αλλά τα πάντα αλλάζουν όταν τα αληθινά αισθήματα μπλέκονται στην εξίσωση. Οι καρδιές διαπερνιούνται.                 Οι υποσχέσεις σπάνε.                     Οι κανόνες παραβιάζονται.                              Η αγάπη γίνεται σκοτεινή. " ΠΗΓΗ :  http:

7 αποφθέγματα του Ναγκίμπ Μαχφούζ που αξίζει να διαβάσετε...

Ο Ναγκίμπ Μαχφούζ γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1911 στο Κάιρο. Άρχισε να γράφει στα δεκαεφτά του, και το πρώτο μυθιστόρημα, που διαδραματίζεται στην αρχαία Αίγυπτο, εκδόθηκε το 1939. Έγραψε γύρω στα τριάντα μυθιστορήματα και περισσότερα από εκατό διηγήματα, πολλά από τα οποία έγιναν επιτυχημένες ταινίες. Το 1988 η Σουηδική Ακαδημία Γραμμάτων τίμησε τον Μαχφούζ με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας για το σύνολο του έργου του. Πέθανε στις 30 Αυγούστου 2006. [ Πηγή : Εκδόσεις Ψυχογιός ] "Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι έξυπνος από τις απαντήσεις του. Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι σοφός από τις ερωτήσεις του". "Σπίτι δεν είναι εκεί που γεννιέσαι. Σπίτι είναι εκεί που όλες οι προσπάθειες σου να ξεφύγεις, σταματούν". "Ο φόβος δεν εμποδίζει τον θάνατο. Εμποδίζει τη ζωή". "Η αγάπη είναι σαν την υγεία. Την παραμελούμε όταν υπάρχει και τη λατρεύουμε όταν τη χάνουμε."