Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κριτική του βιβλίου "Οι Μαγεμένες" Μαίρη Κόντζογλου, εκδόσεις Μεταίχμιο

Το ιστορικό μυθιστόρημα είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο λογοτεχνικό είδος, καθώς ο συγγραφέας οφείλει να μελετήσει σε βάθος γεγονότα, κοινωνικές συνθήκες, ήθη και έθιμα μιας οριοθετημένης ιστορικής περιόδου και παράλληλα να σκιαγραφήσει με ακρίβεια τους χαρακτήρες που θα δώσουν πνοή στην ιστορία του. Η Μαίρη Κόντζογλου έχει αποδείξει πως δεν φοβάται να αναμετρηθεί με τις δυσκολίες αυτές και "Οι Μαγεμένες" επιβεβαιώνουν πως η συγγραφική δεινότητα, η πλούσια φαντασία και ο άψογος χειρισμός της ελληνικής γλώσσας μπορούν να δημιουργήσουν πονήματα που συναρπάζουν, γοητεύουν και διδάσκουν. 




Η αφήγηση ξεδιπλώνει με χάρη και αρμονία το κουβάρι των γεγονότων που οδήγησαν στην απαγωγή των "Μαγεμένων", οι οποίες κοσμούσαν τη στοά των Ειδώλων. Την πρώτη καταγεγραμμένη κλοπή αρχαίων στη χώρα μας και μάλιστα από τον ίδιο τον απαγωγέα, τον Εμμανουέλ Μιλλέρ. Η εξιστόρηση ακολουθεί το σαγηνευτικό μονοπάτι της μυθοπλασίας και επιδιώκει να αναδείξει την αξία της ελευθερίας, της πίστης στα ιδανικά, της ασύνορης αγάπης και της διαφύλαξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και της εθνικής μας ταυτότητας. Η Χάννα, ο Νικόλας, ο Αλέξανδρος, αν και προέρχονται από διαφορετικούς κόσμους, θα ενώσουν τις δυνάμεις τους για να εμποδίσουν τη λεηλασία των γλυπτών, μα θα συνειδητοποιήσουν γρήγορα πως οι μαγευτικές δυνάμεις των σμιλευμένων μορφών θα τους αναγκάσουν να αναμετρηθούν με τα πάθη τους, να διεκδικήσουν ότι αγαπούν, να ξεπεράσουν τον εαυτό τους και να απελευθερωθούν από τα δεσμά κάθε μορφής.

Στο επίκεντρο της υπόθεσης δεν είναι οι ήρωες. Ο πυρήνας της ιστορίας είναι οι οκτώ ανάγλυφες μυθολογικές μορφές. Είναι "οι Μαγεμένες". Και ο αγώνας των απλών ανθρώπων που κατάφεραν να αφουγκραστούν όσα μεταφέρουν στο πέρασμα των χρόνων και να προτάξουν τα στήθη τους ενάντια στην ισοπεδωτική λαίλαπα της αρχαιοκαπηλίας. Είναι η αισχροκέρδεια που διέλυσε κάθε ίχνος πατριωτισμού. Είναι η προσπάθεια χειραγώγησης των αδυναμιών, των ανασφαλειών, των αρρωστημένων εξαρτήσεων. Είναι η αγάπη που χάνει τον δρόμο της, μα δεν σβήνει ποτέ. Οι ήρωες καθοδηγούνται από τις επιταγές του αγώνα, από την ανάγκη τους να διασφαλίσουν το ζοφερό μέλλον που νιώθουν να προελαύνει και να σώσουν την Ιστορία του τόπου και την ψυχή τους. 

Η συγγραφέας έχει μεταφέρει με ρεαλιστικές λεπτομέρειες το πνεύμα της εποχής, τις συμπεριφορές και τις κοινωνικές συμβάσεις, τον τρόπο ομιλίας, τα χρώματα και τις μυρωδιές της Θεσσαλονίκης του 19ου αιώνα. Έχει επιλέξει μια μίξη φανταστικών και ιστορικών χαρακτήρων, μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα προσέγγιση που ιντριγκάρει τον αναγνώστη και τον προκαλεί να χαθεί στη δίνη της επανάστασης, του έρωτα, των συναγωγών και των θρύλων. Ενώνει με δεξιοτεχνία το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, προβάλλοντας με καθαρότητα τους άρρηκτους δεσμούς του "χθες" με το "σήμερα", και τους ατέρμονους κύκλους της Ιστορίας. Ο Διόνυσος, η Αύρα, η Αριάδνη, η Λήδα, η Μαινάδα, ο Γανυμήδης, ο Διόσκουρος και η φτερωτή Νίκη ταξιδεύουν στο χρόνο και μας συγκινούν βαθιά με την αύρα τους και την σαρωτική ορμή των σκέψεών τους. 

Ένα μαγευτικό οδοιπορικό σε μια εποχή που πλήγωσε ανεπανόρθωτα την πολιτιστική μας κληρονομιά μα μπορεί και πρέπει να μας διδάξει ...

ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ  

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΨΗΦΙΣΑΤΕ : ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ κας ΜΑΝΤΑ

Καταρχήν ένα μεγάλο μπράβο στα 277 άτομα που τίμησαν την έρευνά μας και απάντησαν με ειλικρίνεια τη γνώμη τους για καθένα από τα βιβλία της κας Μαντά. Οι έρευνες αυτές θα μπορούν στο μέλλον ν' αποτελούν σημείο αναφοράς για κάποιον που ζητάει γνώμη σχετικά με κάποιο από τα βιβλία της !Τα αποτελέσματα κάθε έρευνας θα τα βρίσκεται στην κατηγορία "ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΟΙΝΟΥ". Τα αποτελέσματα που βλέπετε στις εικόνες περιέχουν και τα άτομα που δεν έχουν διαβάσει το βιβλίο. Για το λόγο αυτό ακριβώς κάτω από κάθε εικόνα αναγράφω το σύνολο των ατόμων που έχουν διαβάσει το βιβλίο και άρα επι αυτού του συνόλου είναι και τα νούμερα που εκφέρουν άποψη για καθένα από τα βιβλία! Διευκρίνηση : το νέο βιβλίο της κας Μαντά "Μια συγνώμη για το τέλος" κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες οπότε παρουσιάζουμε απλά μια μικρή τάση για το βιβλίο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει κριτήριο για την αγορά του, στηριζόμενοι σε ένα τόσο μικρό δείγμα! Συμφωνα με τα αποτελέσμ

Το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover!

Βγήκε στον αέρα το το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover! Παρακουλουθήστε το :  https://www.youtube.com/watch?v=XtYFba2s2rE " Η Τέιτ και ο Μάιλς δεν θεωρούν τους εαυτούς τους καν φίλους. Το μόνο πράγμα που έχουν κοινό είναι μια αναμφίβολη αμοιβαία έλξη. Συνειδητοποιούν ότι μπορούν να έχουν την τέλεια, χωρίς δεσμεύσεις συμφωνία. Αυτός δε θέλει έρωτες, αυτή δεν έχει τον χρόνο: το μόνο που απομένει είναι το σεξ. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει ρολόι, αρκεί η Τέιτ να ακολουθήσει τους δύο κανόνες που θέτει ο Μάιλς: ΜΗ ΡΩΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΜΗΝ ΕΛΠΙΖΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Νομίζουν ότι μπορούν να το διαχειριστούν, αλλά τα πάντα αλλάζουν όταν τα αληθινά αισθήματα μπλέκονται στην εξίσωση. Οι καρδιές διαπερνιούνται.                 Οι υποσχέσεις σπάνε.                     Οι κανόνες παραβιάζονται.                              Η αγάπη γίνεται σκοτεινή. " ΠΗΓΗ :  http:

7 αποφθέγματα του Ναγκίμπ Μαχφούζ που αξίζει να διαβάσετε...

Ο Ναγκίμπ Μαχφούζ γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1911 στο Κάιρο. Άρχισε να γράφει στα δεκαεφτά του, και το πρώτο μυθιστόρημα, που διαδραματίζεται στην αρχαία Αίγυπτο, εκδόθηκε το 1939. Έγραψε γύρω στα τριάντα μυθιστορήματα και περισσότερα από εκατό διηγήματα, πολλά από τα οποία έγιναν επιτυχημένες ταινίες. Το 1988 η Σουηδική Ακαδημία Γραμμάτων τίμησε τον Μαχφούζ με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας για το σύνολο του έργου του. Πέθανε στις 30 Αυγούστου 2006. [ Πηγή : Εκδόσεις Ψυχογιός ] "Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι έξυπνος από τις απαντήσεις του. Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι σοφός από τις ερωτήσεις του". "Σπίτι δεν είναι εκεί που γεννιέσαι. Σπίτι είναι εκεί που όλες οι προσπάθειες σου να ξεφύγεις, σταματούν". "Ο φόβος δεν εμποδίζει τον θάνατο. Εμποδίζει τη ζωή". "Η αγάπη είναι σαν την υγεία. Την παραμελούμε όταν υπάρχει και τη λατρεύουμε όταν τη χάνουμε."