31 Ιανουαρίου 2017

Νέα κυκλοφορία "Ζωή εκτός τόπου" Έντουαρντ Σαΐντ, εκδόσεις Μεταίχμιο

Ο Έντουαρντ Σαΐντ, ένας από τους σημαντικότερους διανοούμενους της εποχής μας, έζησε τη ζωή του ανάμεσα σε δύο κόσμους. Γεννημένος στην Παλαιστίνη, με αμερικάνικη υπηκοότητα και μόρφωση, χριστιανός ανάμεσα σε μουσουλμάνους, με αγγλικό όνομα και αραβικό επίθετο, έγινε η φωνή της Ανατολής στον δυτικό κόσμο για δεκαετίες.



Σε αυτή την αποκαλυπτική, συγκινητική αυτοβιογραφία, ο Σαΐντ καταγράφει τα δύσκολα παιδικά χρόνια που διαμόρφωσαν τη σκέψη και τον χαρακτήρα του. Από την οικογένεια και τους φίλους στην Ιερουσαλήμ, τις αλλαγές σχολείων στο Κάιρο και τα καλοκαίρια στη Βηρυτό ως τις σπουδές του στις Ηνωμένες Πολιτείες, η πένα του ζωντανεύει τοπία χαμένα πια και αποκαλύπτει μία ολόκληρη ζωή σε διαρκή αναζήτηση ταυτότητας, εθνικής αλλά και προσωπικής.

«Όσο διάβαζα την αυτοβιογραφία του Έντουαρντ Σαΐντ, τον ανακαλούσα όπως τον γνώρισα στην πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, στα μέσα της δεκαετίας του ’90 […]: Mια πολυσχιδής προσωπικότητα που περνούσε από τη λογοτεχνική θεωρία στη γεωπολιτική ανάλυση με εντυπωσιακή άνεση∙ ένας Μεσανατολίτης με διαπεραστικό βλέμμα ντυμένος το τουίντ σακάκι του νεοϋορκέζου καθηγητή∙ ένας διανοούμενος σε εξορία, που αντιστάθμιζε την αποπροσανατολιστική, πρωταρχική απώλεια μέσω της δημιουργίας ενός νέου κόσμου προς κυριάρχηση, και κράδαινε τη διαφορά του σαν όπλο, εμμένοντας ζηλότυπα στο δικαίωμα να μην ανήκει».

από τον πρόλογο της Κατερίνας Σχινά





ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

«Διαβάζοντάς το, γνωρίζει κανείς την οικογένεια [του Σαΐντ] και τον νεότερο εαυτό του τόσο στενά όσο γνωρίζουμε τους χαρακτήρες στη λογοτεχνία, ώστε να φανεί, κατά τρόπο οικείο και αλησμόνητο, τι σημαίνει να είσαι Παλαιστίνιος την τελευταία πεντηκονταετία».
Σαλμάν Ρούσντι

«Αυτή η τρυφερή και αμερόληπτη αυτοβιογραφία από έναν πολύ ιδιαίτερο άνθρωπο με συγκίνησε τρομερά. Γραμμένη σε “αντίστιξη” με την ασθένειά του (λευχαιμία), σε περιόδους όπου ανέρρωνε από χημειοθεραπεία, η σπουδαιότητά της μπορεί να αξιολογηθεί από την αγριότητα μέσα από την οποία επιχειρήθηκε δημοσίως, προ και κατά τη διάρκεια της έκδοσης, να τεθεί υπό αμφισβήτηση το κύρος του ως αυθεντικής παλαιστινιακής φωνής».
Independent

«Ένα ταξίδι στη μυστηριώδη, αμείλικτη χώρα της παιδικής ηλικίας, που κάνει όλους εμάς τους αναγνώστες Οριενταλιστές».
Newsday


Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ


Ο Έντουαρντ Σαΐντ (Edward W. Said) γεννήθηκε το 1935 στην Παλαιστίνη. Ήταν ένας από τους πλέον σημαίνοντες κριτικούς λογοτεχνίας και στοχαστές παγκοσμίως. Καθηγητής Αγγλικής και Συγκριτικής Λογοτεχνίας στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια, το συγγραφικό του έργο φτάνει τα δεκαοχτώ βιβλία, πολλά από τα οποία έχουν κυκλοφορήσει στα ελληνικά. Σε αυτά συγκαταλέγονται το Οριενταλισμός (που προτάθηκε για το αμερικάνικο Εθνικό Βραβείο του Κύκλου Κριτικών), το Κουλτούρα και ιμπεριαλισμός και το Καλύπτοντας το Ισλάμ. Επίσης ήταν μουσικοκριτικός, μελετητής της όπερας, πιανίστας και ο ευφραδέστερος ομιλητής επί του παλαιστινιακού ζητήματος στη Δύση. Απεβίωσε το 2003 ύστερα από μακροχρόνια μάχη με τη λευχαιμία.


Νέα κυκλοφορία "Ο Νόι και η φάλαινα" Benji Davies, εκδόσεις Ίκαρος

Από τις εκδόσεις Ίκαρος κυκλοφορεί το βιβλίο "Ο Νόι και η φάλαινα", μια ζεστή, τρυφερή ιστορία ειπωμένη με το μοναδικό ταλέντο του Benji Davies, δημιουργό των βιβλίων Το νησί του παππού, Φίλοι στον λόφο και της σειράς του Αρκουδάκου.




Ξεφυλλίστε τις πρώτες σελίδες εδώ:


Η ΥΠΟΘΕΣΗ 

Ο Νόι ζει μαζί με τον μπαμπά του και τις έξι γάτες τους σ’ ένα σπίτι κοντά στην ακρογιαλιά. Κάθε μέρα ο πατέρας του ξεκινούσε από πολύ πρωί για τη δουλειά του και τον άφηνε μόνο του στο σπίτι. Μια μέρα, μετά από μια μεγάλη καταιγίδα, ο Νόι βρίσκει ένα μικρό φαλαινάκι που είχε ξεβραστεί στην αμμουδιά και το σώζει, βάζοντάς το στην μπανιέρα του σπιτιού του. Περνάει χρόνο μαζί του, λέγοντάς του πολλές ιστορίες• γνωρίζει καλά όμως ότι ο μπαμπάς του θα θυμώσει πολύ μόλις το αντικρίσει στο σπίτι. Το φαλαινάκι είναι ένα μεγάλο μυστικό για μια τόση μικρή οικογένεια και δεν μπορεί να μείνει κρυφό για πολύ.Έτσι, οΝόι και ο μπαμπάς του, αποφασίζουν να το μεταφέρουν στη θάλασσα, αλλά πριν το κάνουν, θα μάθουν τόσα ο ένας για τον άλλον που η οικογένειά τους θα γίνει πιο δυνατή!



Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Ο BenjiDaviesκαταφέρνει να δημιουργήσει για μια ακόμη φορά μια ιστορία με ιδιαίτερα νοήματα (για τη φιλία, τη μοναξιά και την οικογένεια), χρησιμοποιώντας απλές λέξεις που συνυπάρχουν αρμονικά με τη ναΐφ εικονογράφησή του. Ένα βιβλίο με το οποίο μπορούν να ταυτιστούν πολλά παιδιά και γονείς.


Νέα κυκλοφορία "FOCUS, η εστίαση της προσοχής" Daniel Goleman, εκδόσεις Πεδίο

«Δεν μπορώ να διαβάσω περισσότερες από δύο σελίδες κάθε φορά. Έχω την ακατανίκητη διάθεση να μπω στο διαδίκτυο για να ελέγξω αν έχω νέα μέιλ. Νομίζω ότι χάνω την ικανότητά μου να συγκεντρώνομαι σε οτιδήποτε σοβαρό», ομολογεί ένας πανεπιστημιακός καθηγητής Ιστορίας του Κινηματογράφου στον Ντάνιελ Γκόλμαν.

Και ο τελευταίος, ο θεμελιωτής της έννοιας της Συναισθητικής Νοημοσύνης, μιλά ξεκάθαρα για «φτωχοποίηση της προσοχής» στην ψηφιακή εποχή μας και για ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτή η μείωση της δυνατότητας της πνευματικής συγκέντρωσης στην επαγγελματική, κοινωνική και προσωπική ζωή, ιδίως των νέων ανθρώπων, της εμπροσθοφυλακής του μέλλοντος, που «περισσότερο από ποτέ στην ανθρώπινη ιστορία συντονίζονται περισσότερο με μηχανές και λιγότερο με ανθρώπους».



Το νέο βιβλίο του ψυχολόγου και αρθρογράφου επιστημονικών θεμάτων των New York Times, Ντάνιελ Γκόλμαν, το οποίο, με τίτλο «Focus / Η Εστίαση της Προσοχής», κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Πεδίο, είναι πολύ σημαντικό για όλους: νέους και ενήλικες, απλούς εργαζόμενους, επαγγελματίες και ηγέτες, ειδικά σήμερα, στην εποχή της υπερφόρτωσης πληροφοριακών ερεθισμάτων, όπου η νοητική ικανότητα της προσοχής μοιάζει να γίνεται περισσότερο ελλειμματική.

Με οδηγό την εξέλιξη των νευροεπιστημών, ο συγγραφέας μάς ξεναγεί με σαφήνεια και απλότητα στα όλο και πιο προσβάσιμα μονοπάτια του μυαλού μας, εμβαθύνοντας σε επιστημονικά δεδομένα και αντλώντας παράλληλα από προσωπικές εμπειρίες μέσα από τη μακρόχρονη και δυναμική του πορεία. Το ταξίδι ξεκινά με τη μελέτη ορισμένων βασικών πτυχών της προσοχής, αυτής της παραγνωρισμένης νοητικής ικανότητας. Η γνωστική επιστήμη μελετά ένα ευρύ φάσμα πτυχών, το οποίο περιλαμβάνει τη συγκέντρωση, την επιλεκτική προσοχή και την ανοιχτή επίγνωση, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο το μυαλό διαχειρίζεται εσωτερικά την προσοχή για να εποπτεύσει τις νοητικές πράξεις. Οι ζωτικές ικανότητες, λέει ο Γκόλμαν, βασίζονται σε αυτούς τους βασικούς μηχανισμούς της νοητικής μας ζωής. Κατ’ αρχάς υπάρχει η αυτοεπίγνωση, που προάγει την αυτοδιαχείριση. Έπειτα υπάρχει η ενσυναίσθηση, η βάση για τη δεξιότητα της ανάπτυξης σχέσεων. Αυτά είναι τα θεμελιώδη στοιχεία της συναισθηματικής νοημοσύνης. «Η έλλειψή τους μπορεί να υπονομεύσει τη ζωή ή την καριέρα μας, ενώ αντίθετα η επάρκειά τους αυξάνει την ικανοποίηση από τη ζωή και την επαγγελματική επιτυχία».

Ο συγγραφέας προτείνει μια τριπλή εστίαση –στον εαυτό, στους άλλους και στο εξωτερικό περιβάλλον– καθώς και τρόπους για να την επιτύχουμε. Παρομοιάζει την προσοχή με έναν μυ που ατονεί όταν δεν εξασκείται. Οι ηγέτες χρειάζεται να διαθέτουν και τα τρία είδη εστίασης για να διαπρέψουν. Η εστίαση στον εαυτό μάς συντονίζει με τις διαισθήσεις μας, με τις αξίες που μας καθοδηγούν και με τη λήψη καλύτερων αποφάσεων. Η εστίαση στους άλλους εξομαλύνει τις σχέσεις μας με τους ανθρώπους γύρω μας. Και η εστίαση στον έξω κόσμο καθοδηγεί την πορεία μας στο ευρύτερο περιβάλλον. Αυτό σημαίνει ότι: «Ένας ηγέτης που δεν έχει συντονισμό με τον εσωτερικό του κόσμο θα είναι χωρίς πηδάλιο, ένας ηγέτης που αγνοεί την ύπαρξη των άλλων θα είναι ανίδεος, και εκείνος που δεν ενδιαφέρεται για τα ευρύτερα συστήματα μέσα στα οποία λειτουργεί θα είναι τυφλός».

Ο συγγραφέας, όπως αναφέρει στον Πρόλογο η επιμελήτρια του βιβλίου, Δήμητρα Ιορδάνογλου, «διευρύνει την έννοια της ηγεσίας στον χώρο και τον χρόνο, και αναζητά ηγέτες με ανοιχτούς ορίζοντες και συστημική σκέψη στις επιχειρήσεις, στην οικογένεια και στην πολιτική, ικανούς να εστιάσουν στο απώτερο μέλλον για να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις παγκόσμιες προκλήσεις, όπως την περιβαλλοντική κρίση και την ανισότητα μεταξύ πλούσιων και φτωχών».

Αλλά δεν είναι μόνο οι ηγέτες που ωφελούνται από την ισορροπία αυτής της τριπλής εστίασης. Οι περισσότεροι από εμάς ζούμε σε δύσκολα περιβάλλοντα, γεμάτα εντάσεις, ανταγωνιστικούς στόχους και πειρασμούς. Καθένα από τα τρία είδη εστίασης μπορεί να μας βοηθήσει να βρούμε ένα σημείο ισορροπίας το οποίο θα μας επιτρέψει να είμαστε χαρούμενοι και συγχρόνως παραγωγικοί. Ο Γκόλμαν προβληματίζεται για τις νέες γενιές που «πάσχουν» από τη διαταραχή ελλειμματικής προσοχής.

Στις αρχές της δεκαετίας μας ο αριθμός των γραπτών μηνυμάτων διπλασιάστηκε σε σχέση με λίγα χρόνια πριν,και ο μέσος Αμερικανός έφηβος στέλνει και λαμβάνει περισσότερα από εκατό μηνύματα κάθε μέρα, περίπου δέκα για κάθε ώρα που είναι ξύπνιος. Όλα αυτά, λέει εν κατακλείδι ο συγγραφέας, είχαν προβλεφθεί από το 1977, όταν ο νομπελίστας οικονομολόγος Herbert Simon, γράφοντας για την έλευση του κόσμου της πληροφορίας, προειδοποιούσε ότι η πληροφορία «καταναλώνει την προσοχή των αποδεκτών της. Είναι επόμενο ότι η πληθώρα των πληροφοριών δημιουργεί ένα έλλειμμα προσοχής». Για να αποτρέψουν αυτό το έλλειμμα προσοχής ή τη «μερική εστίαση» όπως αποκαλείται στις μέρες μας, ορισμένες εταιρείες στη Silicon Valley έχουν απαγορεύσει τους φορητούς υπολογιστές, τα κινητά τηλέφωνα και τις άλλες ψηφιακές συσκευές κατά τη διάρκεια των επαγγελματικών συναντήσεων.

Για όλους αυτούς τους λόγους ο «πατέρας» της Συναισθηματικής Νοημοσύνης αφιερώνει αυτό το βιβλίο «στην ευημερία των επόμενων γενιών».


Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Ο Ντάνιελ Γκόλεμαν (Daniel Goleman), Ph.D. του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, με τη διπλή ιδιότητα του ψυχολόγου και του δημοσιογράφου, καλύπτει τα θέματα ψυχολογίας και νευροεπιστημών για το γνωστό, έγκυρο έντυπο των New York Times, ενώ άρθρα του εμφανίζονται σε εφημερίδες και περιοδικά όλου του κόσμου. Διετέλεσε επίσης αρχισυντάκτης του περιοδικού Psychology Today. Δίδαξε στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ και συνεργάστηκε με τα Πανεπιστήμια του Γέιλ, του Ιλινόις στο Σικάγο και του Ράτζερς, οργανώνοντας και διευθύνοντας εργαστήρια και κέντρα μελετών.
Μερικά από τα πιο σημαντικά έργα του: Vital Lies, Simple Truths • The Meditative Mind • The Creative Spirit • Emotional Intelligence • Working with Emotional Intelligence • Social Intelligence • Primal Leadership (με τους Richard Voyatzis και Annie McKee) • Destructive Emotions • Ecological Intelligence • The Triple Focus (με τον Peter Senge) • A Force for Good.

Στην ελληνική γλώσσα κυκλοφορούν (από τις εκδόσεις Πεδίο) τα έργα του: Η Συναισθηματική Νοημοσύνη • Η Συναισθηματική Νοημοσύνη στον Χώρο της Εργασίας • Κοινωνική Νοημοσύνη • Ο Νέος Ηγέτης (με τους Richard Voyatzis και Annie McKee) • Οικολογική Νοημοσύνη • Τριπλή Εστίαση (με τον Peter Senge) • Δύναμη για το Καλό • Focus/Η Εστίαση της Προσοχής.


Νέες κυκλοφορίες παιδικών βιβλίων για παιδιά από 1-3 ετών από τις εκδόσεις Ίκαρος

Οι εκδόσεις Ίκαρος εγκαινιάζουν τη νέα σειρά προσχολικών βιβλίων «Παίζω κρυφτό» με δύο τίτλους. Στα βιβλία αυτά, οι μικροί μας φίλοι καλούνται να ανακαλύψουν πού είναι κρυμμένα τα αγαπημένα τους ζώα ανασηκώνοντας τα υφασμάτινα, μαλακά μέρη.



Η παιχνιδιάρικη εικονογράφηση της Ingela P. Arrhenius και ο καθρέφτης- έκπληξη στην τελευταία σελίδα θα δώσουν μεγάλη χαρά σε κάθε μικρό αναγνώστη!

Δύο ιδανικά βιβλία για τα πολύ μικρά παιδιά (1-3 ετών).


Πού είναι ο κύριος Λιοντάρης; (Where’s Mr Lion?)




Πού είναι η κυρία Πασχαλίτσα; (Where's the Ladybug?)




Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ




H Ingela Peterson Arrhenius γεννήθηκε το 1967 στη Σουηδία. Η τέχνη και το σχέδιο ήταν πάντα ένα σημαντικό κομμάτι στη ζωή της, και πριν τη καριέρα της ως εικονογράφος εργαζόταν ως καλλιτεχνικός διευθυντής στη Στοκχόλμη. Από το 1992 εργάζεται ως εικονογράφος με διεθνή αναγνώριση στη διαφήμιση, στο σχέδιο, και στις εκδόσεις βιβλίων. Είναι παθιασμένη με το ρετρό στυλ, το οποίο αντικατοπτρίζεται εμφανώς στα έργα της, όπως επίσης και η χαρά της για την τυπογραφία και τα χρώματα. Ζει στη Στοκχόλμη με τον άντρα της και τα δυο της παιδιά.


Κριτική του βιβλίου "Η σιωπή του φάρου" Kimberley Freeman, εκδόσεις Διόπτρα

Η Kimberley Freeman αποτελεί μια από τις αγαπημένες μου πένες και νιώθω τόσο ευτυχής, που κάθε νέο της πόνημα επιβεβαιώνει το συγγραφικό της ταλέντο και την στοργή με την οποία σμιλεύει τους χαρακτήρες της. Με σύμμαχο τα πανέμορφα τοπία, προσεγγίζει τις ανθρώπινες ψυχές, ξεδιπλώνει τις μύχιες επιθυμίες τους, τους φόβους, τις ανείπωτες ενοχές τους και τους οδηγεί στην εξιλέωση και την ευτυχία. "Η σιωπή του φάρου" εστιάζει στον πόνο της απώλειας, στις οδυνηρές αναμνήσεις, στις σιωπές που αμβλύνουν τις αποστάσεις αλλά και στη δύναμη της συγχώρεσης. Ένα κοινωνικό μυθιστόρημα που περιδιαβαίνει τα σοκάκια της απύθμενης αγάπης και φέρνει κοντά το σήμερα με το χθες. 


ΚΛΙΚ για να διαβάσετε την υπόθεση


Εν έτει 1901 η Ιζαμπέλα Γουίντερμπουρν συνοδεύει το σύζυγό της σ' ένα υψίστης σημασίας ταξίδι στην Αυστραλία, για να παραδώσουν ένα δώρο ανεκτίμητης αξίας στο Κοινοβούλιο εκ μέρους της Βασίλισσας. Όμως το καράβι συντρίβεται από τη θαλασσοταραχή στις ακτές του Κουίνσλαντ, και εκείνη είναι η μοναδική διασωθείσα. Το ναυάγιο αυτό αποτελεί το εισιτήριο της για να ξεφύγει από τα δεσμά του γάμου της, αρκεί να βρει κάποιον να τον εμπιστευτεί και να την κρύψει. Θα καταφέρει ο Φάρος να γεμίσει με φως τη μουντή ζωή της και να της αναζωπυρώσει την ελπίδα για ένα ομορφότερο μέλλον;

Ένα αιώνα και κάτι αργότερα, η Λίμπι Σλάτερ επιστρέφει στη γενέτειρά της μετά τον αιφνίδιο θάνατο του εραστή και συντρόφου της για να πενθήσει και να σκεφτεί τα επόμενα βήματά της. Η προσαρμογή της είναι δύσκολη αλλά εκείνη παλεύει να κερδίσει τον χαμένο χρόνο. Πλησιάζει την αδερφή της Τζούλιετ, με την οποία δεν έχει έρθει σε επαφή για είκοσι χρόνια, επιχειρώντας να εξιλεωθεί για το λάθος της. Ένα λάθος που άλλαξε τη ροή της ζωής τους για πάντα, και δημιούργησε ένα τεράστιο χάσμα ανάμεσα τους. Παράλληλα ένας αόρατος κίνδυνος την περικυκλώνει και ο χρόνος μετρά αντίστροφα. Ποια μυστικά κρύβει ακόμα ο Φάρος; Θα προλάβει η αλήθεια να λάμψει ή το χρήμα θα νικήσει την ελπίδα;

Δυο συναρπαστικές ιστορίες που ενώνονται με χάρη και δεξιοτεχνία με το μελάνι της πένας της χαρισματικής Freeman. Με πρωταγωνίστριες δύο γυναίκες που η Μοίρα τις ένωσε με την οικογένεια Γουίντερμπουρν, αποτυπώνει τα ήθη και τις αξίες της εκάστοτε εποχής, τα στερεότυπα, την κοινωνική κατακραυγή. Και οι δύο ηρωίδες έχουν βιώσει τη ψυχική συντριβή της απώλειας και δεν μπορούν να ξεχάσουν. Δεν θέλουν να ξεχάσουν. Θέλουν να ζήσουν με τις αναμνήσεις τους και να βρουν τον τρόπο να ισορροπήσουν. Ρισκάρουν, τολμούν, αψηφούν τα σήματα κινδύνου. Ψάχνουν να βρουν τρόπο για να ζεστάνουν την καρδιά τους, αλλά κάνουν λάθη και πληγώνονται ξανά. Όμως δεν απογοητεύονται. Εμπιστεύονται το ένστικτό τους και το ταλέντο τους και ορμούν στη μάχη πιο δυνατές, πιο αποφασισμένες, πιο σίγουρες. Δεν εγκαταλείπουν. Πιστεύουν βαθιά στην αγάπη και τον έρωτα και προχωρούν μπροστά. 

Οι χαρακτήρες που τις πλαισιώνουν, έχουν το δικό τους ειδικό βάρος. Άλλοτε με την απέραντη καλοσύνη τους, άλλοτε με τη συμπόνοια τους, άλλοτε με την ασύνορη αγάπη τους και άλλοτε με το αβυσσαλέο μίσος, αναδεικνύουν την απρόβλεπτη ανθρώπινη φύση και διδάσκουν. Μέσα από τις σελίδες αυτού του σαγηνευτικού πονήματος, προβάλλουν αξίες και αρχές σπουδαίες για κάθε γενιά, με κορυφαία εκείνη της συγχώρεσης. Όσο δύσκολο κι αν φαντάζει, όσο πόνο κι αν σκορπούν οι αποφάσεις μιας στιγμής, η σιωπή δεν είναι η λύση. Οι λέξεις που δεν λέγονται πληγώνουν περισσότερο, μεγαλώνουν την απόσταση, χτίζουν τείχη και αφήνουν τις πληγές να αιμορραγούν για χρόνια. Η στοργή και η θαλπωρή της αγκαλιάς, έχουν την ικανότητα να γιατρεύουν και να ανακουφίζουν το θυμό, τη θλίψη, την απόγνωση. 

"Η σιωπή του φάρου" κατόρθωσε να με συγκινήσει βαθιά και να με ταξιδέψει. Η πλοκή της με κράτησε σε αγωνία και ένταση μέχρι το τέλος, χωρίς εξάρσεις στο ρυθμό αλλά με μια δυναμική σταθερότητα που απογείωνε την αδρεναλίνη. Οι εναλλαγές στην αφήγηση είναι χαρακτηριστικό της συγγραφέως και υπηρετεί το σκοπό της εξαιρετικά. Πλοκή, χαρακτήρες, τοπία σε αγαστή συνεργασία, προσφέρουν μια αναγνωστική απόλαυση..

ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ


30 Ιανουαρίου 2017

Νέα κυκλοφορία "Παιδαγωγική του Παιχνιδιού στην Προσχολική και Σχολική Εκπαίδευση" σε επιστημονική επιμέλεια της Μαρίας Σακελλαρίου, εκδόσεις Πεδίο

Θυμήσου, δεν σταματάς να παίζεις όταν μεγαλώνεις,
μεγαλώνεις όταν σταματάς να παίζεις!

Ανωνύμου


Το παιχνίδι αποτελεί ένα πεδίο το οποίο έχει ερευνηθεί εκτενώς τις τελευταίες δεκαετίες, καθώς θεωρείται ότι συνιστά αφενός ένα μέσο μάθησης και διδασκαλίας στο πλαίσιο της προσχολικής και σχολικής εκπαίδευσης και αφετέρου μια διαδικασία η οποία συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού.



Τα ερευνητικά δεδομένα υποστηρίζουν ότι το παιχνίδι συμβάλλει στην κοινωνική, διανοητική, γνωστική, συναισθηματική και σωματική ανάπτυξη του παιδιού, στη διαμόρφωση φιλικών σχέσεων, στην ανάπτυξη ακαδημαϊκών ικανοτήτων, στη μείωση του άγχους, στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της φαντασίας.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια τάση στο επιστημονικό πεδίο της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της οποίας δίνεται έμφαση στην απόκτηση ακαδημαϊκών ικανοτήτων, παρά στον ρόλο του παιχνιδιού. Κάποιοι μιλούν μάλιστα για «δύο δεκαετίες άνευ παιχνιδιού στα τέλη του 20ού αιώνα», αναφερόμενοι στην αποφασιστική μείωση δραστηριοτήτων παιχνιδιού μεταξύ των παιδιών και των νέων στη δυτική κοινωνία, ειδικά στην Αγγλία μετά την εφαρμογή της Νομοθεσίας Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης το 1988, που περιόριζε δραστικά το παιχνίδι και ανέπτυσσε τη διαδικασία των εξετάσεων. Επιπλέον, στο πλαίσιο της σχετικής βιβλιογραφίας, παρατηρείται η διαφωνία μεταξύ των ειδικών σχετικά με την αναγκαία ή μη συμμετοχή των ενηλίκων (παιδαγωγών, δασκάλων κ.λπ.) στο παιχνίδι των παιδιών.

Οι συγγραφείς του συλλογικού αυτού έργου, όλοι τους ειδικοί στον χώρο, επιχειρούν να απαντήσουν σε αυτά και άλλα ερωτήματα που έχουν τεθεί. Όλοι συμφωνούν ότι είναι πλέον η κατάλληλη στιγμή για επιστροφή στο παιχνίδι και πιστεύουν ότι αυτό θα βρει τη θέση που του αρμόζει στη ζωή των ανθρώπων και κυρίως των μικρών παιδιών. Υποστηρίζουν τη μέγιστη έκθεση των παιδιών στη μάθηση μέσω του παιχνιδιού ως δικαίωμα και όχι ως δώρο των ενηλίκων.

Στο ίδιο πνεύμα η επιστημονική επιμελήτρια του βιβλίου, Μαρία Σακελλαρίου, Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, σημειώνει:
«Σε μια πολυπολιτισμική παγκόσμια κοινωνία, η κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση στις δραστηριότητες του παιχνιδιού των παιδιών θα πρέπει να αποτελέσει στρατηγική σε όλες τις δημοκρατικές κοινωνίες, καθιστώντας απαραίτητη την ύπαρξη επαγγελματιών με βαθιές γνώσεις στον τομέα αυτό».

Στο πανόραμα του παιχνιδιού, που περιλαμβάνει αυτό το βιβλίο, παρουσιάζονται νεότερα ερευνητικά δεδομένα σχετικά με την παιδαγωγική του παιχνιδιού (η θέση του στο πρόγραμμα σπουδών, η χρήση του στην παιγνιοθεραπεία, η παιχνιδοτοπουργία κ.ά.), τα οποία συνοδεύονται και επεξηγούνται με πολλά παραδείγματα. Κάθε συγγραφέας εξετάζει, από τη δική του οπτική και εμπειρία, δραστηριότητες του παιχνιδιού σε διάφορους χώρους: στη σχολική τάξη, στο προαύλιο του σχολείου και την παιδική χαρά, στο σπίτι και στην κοινότητα.

Συμπληρωματικά, παραθέτουν σημειώσεις παρατήρησης, μεμονωμένες περιπτώσεις, αποσπάσματα από συνεντεύξεις, βοηθώντας έτσι τον αναγνώστη –εκπαιδευτικό ή γονιό– να αξιολογήσει κριτικά τα συμπεράσματα και να σκεφτεί πώς θα μπορούσε να τα αξιοποιήσει για να βελτιώσει τη δική του πρακτική.


Ένα πολύ ζωντανό και ενδιαφέρον βιβλίο που απευθύνεται σε φοιτητές και επαγγελματίες της προσχολικής και της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και σε όλους όσοι ασχολούνται με την πρακτική του παιχνιδιού.


Νέα κυκλοφορία "Το κορίτσι στο κάστρο μέσα στο μουσείο" Nicoletta Ceccoli & Bernheimer Kate, εκδόσεις Λιβάνη

Ένα πρωτότυπο και πανέµορφο ονειρικό παραµύθι που θα σας µείνει αξέχαστο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Λιβάνη "Το κορίτσι στο κάστρο μέσα στο μουσείο" των Nicoletta Ceccoli & Bernheimer Kate.




ΥΠΟΘΕΣΗ

Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε ένα κορίτσι
µέσα σ’ ένα κάστρο µέσα σ’ ένα µουσείο.
Όταν τα παιδιά επισκέπτονταν το µουσείο,
κολλούσαν τα πρόσωπά τους στη γυάλινη σφαίρα µέσα στην οποία βρισκόταν το κάστρο.
Είχαν ακούσει πως, αν κοιτούσαν προσεκτικά,
θα έβλεπαν µέσα ένα µικροσκοπικό κορίτσι.

Εσύ µπορείς να το δεις;


Nicoletta Ceccoli - Εικονογράφος

Η Nicoletta Ceccoli έχει εικονογραφήσει πολλά βραβευµένα παιδικά βιβλία που έχουν κυκλοφορήσει παγκοσµίως. Το 2006 τιµήθηκε µε το Ασηµένιο Μετάλλιο από τον φορέα «Society of Illustrators in New York» και το 2001 της αποδόθηκε το βραβείο Andersen, τιµώντας την ως την καλύτερη εικονογράφο παιδικών βιβλίων στην Ιταλία.

Έχει εικονογραφήσει, µεταξύ άλλων, τα βιβλία An Island in the Sun της Stella Blackstone, Horns and Wrinkles του Joseph Helgerson και Η Κλέφτρα των Δακρύων της Carol Ann Duffy, το οποίο κυκλοφορεί επίσης από τις Εκδόσεις Λιβάνη.

Γεννήθηκε και ζει στο Σαν Μαρίνο.

Bernheimer Kate - Συγγραφέας

H Kate Bernheimer έχει γράψει δύο µυθιστορήµατα για ενήλικες καθώς και την τριλογία The Complete Tales of Merry Gold. Έχει επίσης επιµεληθεί δύο συλλογές δοκιµίων για παραµύθια, συµπεριλαµβανοµένου του Mirror, Mirror on the Wall: Women Writers Explore Their Favorite Fairy Tales. Είναι βοηθός καθηγητή στο πρόγραµµα Master of Fine Arts (MFA) στο Πανεπιστήµιο της Αλαµπάµα και επιµελείται το ετήσιο λογοτεχνικό περιοδικό Fairy Tale Review.


Ζει στην Τασκαλούζα µε τον σύζυγο, την κόρη τους και τον σκύλο τους, την Πηνελόπη. Αυτό είναι το πρώτο της παιδικό βιβλίο.


Νέα κυκλοφορία "Αυτό που δεν γνωρίζω Ακόμα" Ειρήνη Δερμιτζάκη, Anima Εκδοτική

Η νέα συλλογή διηγημάτων της Ειρήνης Δερμιτζάκη  "Αυτό που δεν γνωρίζω Ακόμα", βίαιη και συγκινητική ακροβατεί ανάμεσα στη βία και στην αναζήτηση για τρυφερότητα, και κυκλοφορεί από την Anima Εκδοτική.



ΥΠΟΘΕΣΗ

Η βία έρχεται και σε βρίσκει εκεί που δεν το περιμένεις. Στις διακοπές, στο σχολείο, στο δρόμο όταν περπατάς.  Έρχεται απρόσκλητη την ώρα που παίζεις τα παιχνίδια σου στο παιδικό σου δωμάτιο. Σε περιμένει στον καναπέ του σαλονιού σου με το που επιστρέφεις από το γραφείο.
Την κρύβεις κάτω από τα ρούχα σου ή στα μάτια σου που κοιτούν θολά.
Καμιά φορά σου χαμογελά ή σε φλερτάρει σε ένα καφέ. Σου δείχνει σημάδια που επιμελώς αγνοείς. Η βία δεν έχει ηλικία, δεν έχει φύλο ή εθνικότητα. Δεν κάνει διακρίσεις, δεν είναι διακριτική. Η βία περιγράφεται και είναι συνάμα απερίγραπτη.

Ιστορίες ανθρώπων που ζουν ανάμεσα μας. Της γυναίκας της διπλανής πόρτας, του άντρα που περιμένει δίπλα σου στο φανάρι. Του παιδιού που χοροπηδά επιστρέφοντας από το σχολείο.  Άλλοτε συγκινητικές κι άλλοτε αστείες. Βγαλμένες από την άνοστη καθημερινότητα ή το πιο εφιαλτικό παραμύθι. Γλύκα και πίκρα σε μια συνταγή που συνθέτει ολόκληρη τη ζωή ή μια φευγαλέα στιγμή των ηρώων.

Είκοσι διηγήματα της βίας ή μήπως της απελπισμένης αναζήτησης για τρυφερότητα;





Η παρουσίαση του βιβλίου "Εφαπτόμενες ζωές" της συγγραφέως Γκρέτας Χριστοφιλοπούλου στον IANO

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017, στο Café του Βιβλιοπωλείου IANOS (Σταδίου 24, ημιώροφος), η επίσημη παρουσίαση του βιβλίου της συγγραφέα Γκρέτας Χριστοφιλοπούλου με τίτλο "Εφαπτόμενες ζωές".



Η έγκριτη δημοσιογράφος Μαρία Λεμονιά παρουσίασε τη συγγραφέα και της πήρε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη. 



Στη συνέχεια η Διονυσία Σκαμπαρδώνη, θεατρολόγος, υποψήφια διδάκτωρ στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του AΠΘ, ανέλυσε το βιβλίο και ο ηθοποιός Γιώργος Κοψιδάς διάβασε αποσπάσματα.



Ήταν μια πολύ επιτυχημένη εκδήλωση από όλες τις απόψεις. Η αγαπημένη Γκρέτα, με την αμεσότητα και τη γλυκύτητά της, βρέθηκε ανάμεσα σε φίλους και πολλούς πιστούς αναγνώστες, που την περιέβαλαν με την αγάπη και την εκτίμησή τους.





Στην εκδήλωση, μεταξύ άλλων, παρευρέθηκαν οι κυρίες Κατερίνα Παναγοπούλου, η οποία μίλησε για την Γκρέτα και το βιβλίο της, 




Ελένη Παπαδοπούλου και Λεϊλά Νεοφύτου.




29 Ιανουαρίου 2017

Κριτική του βιβλίου "Μπρούκλιν" Colm Tóibín, εκδόσεις Ίκαρος

Όταν η λυρική πένα δημιουργεί κρυστάλλινους χαρακτήρες και η λιτή αφήγηση καταφέρνει να αναβιώσει με απόλυτη πειστικότητα τα ήθη δύο τελείως διαφορετικών κοινωνιών στις αρχές της δεκαετίας του '50, τότε αναδύεται προκλητικά όμορφο και καλαίσθητο το "Μπρούκλιν" του Colm Tóibín. Ένα μυθιστόρημα που ακροβατεί από την αρχή μέχρι το τέλος πάνω στο τεντωμένο σκοινί της νοσταλγίας, του έρωτα, της πατρίδας, της οικογένειας, της ανεμελιάς, της αθωότητας, της ενηλικίωσης. Ένα συγγραφικό ταξίδι ακολουθώντας τα χνάρια μιας νεαρής κοπέλας καθώς πασχίζει να προσαρμοστεί σε μια ξένη χώρα και να ελπίσει σε ένα καλύτερο αύριο. 


ΚΛΙΚ για να διαβάσετε την υπόθεση


Η Έιλις ζει με τη μητέρα της και την αδερφή της Ρόουζ σε μια μικρή πόλη της Ιρλανδίας και προσπαθεί να βρει μια δουλειά για να συνεισφέρει στα έξοδα και τις ανάγκες του σπιτιού. Ξαφνικά μια πρόταση από τον πατέρα Φλαντ θα αναστατώσει την καθημερινότητά της και θα την αναγκάσει να πάρει μια δύσκολη απόφαση : να μεταναστεύσει στο Μπρούκλιν όπου υπάρχει για εκείνη μια καλή θέση εργασίας. Εφοδιασμένη με πείσμα και επιμονή, φτάνει στον προορισμό της και ξεκινάει από το μηδέν. Με βήματα σταθερά και σύνεση ξεκινά να εργάζεται, να σπουδάζει, να διασκεδάζει και να προσαρμόζεται στην πρωτόγνωρη καθημερινότητα της. Ο έρωτας θα τη συναντήσει απρόσμενα και θα φωτίσει τον κόσμο της. Όμως το πεπρωμένο θα ανατρέψει για άλλη μια φορά τα σχέδια της και θα τη φέρει μπροστά σ' ένα μεγάλο δίλημμα. Ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσει τελικά;

Η γραφή του συγγραφέα είναι τόσο απλή, αβίαστη, ανεπιτήδευτη, τρυφερή, που σε συνεπαίρνει από την πρώτη αράδα. Δημιουργεί μια μοναδική ατμόσφαιρα, η οποία μεταλλάσσεται αθόρυβα καθώς τα γεγονότα παραδίδουν το ένα τη σκυτάλη στο άλλο, και η πλοκή ρέει χωρίς περιττές περιγραφές και υπερφίαλες αναλύσεις των κοινωνικοπολιτικών καταστάσεων της εποχής. Τα ήθη, οι παραδόσεις, ο τρόπος ζωής και διασκέδασης, οι άγραφοι νόμοι, οι συνθήκες εργασίας παρουσιάζονται με μοναδική γλαφυρότητα μέσα από τις σκηνές της ζωής της νεαρής ηρωίδας. Οι διάλογοι προσδίδουν ένταση και κορυφώνουν την αγωνία στις στιγμές έντονης συγκίνησης. 

Η Έιλις είναι μια κοπέλα με ανασφάλειες αλλά και όνειρα, με επιθυμίες αλλά και φόβους, με αισθήματα αλλά και ενδοιασμούς. Είναι μια κοπέλα που έφυγε από τη θαλπωρή του σπιτιού της και αναγκάστηκε να βρει τον τρόπο όχι απλά να επιβιώσει, αλλά να ανελιχθεί, να μορφωθεί και να διατηρήσει τις παραδόσεις της πατρίδας της. Είναι μια κοπέλα που ωρίμασε μέσα από τις εκκωφαντικές σιωπές που βίωνε στο μικρό της δωμάτιο, που αφέθηκε να χαρεί την ομορφιά του έρωτα με τη σκέψη όμως στα στερεότυπα της οικογένειά της, που διεκδίκησε τη μόρφωσή της με πάθος και ψυχικό σθένος. Η ζωή της στο Μπρούκλιν είναι γεμάτη από ενοχές για όσα δεν μπορούν να γευτούν η μητέρα και κυρίως η αδερφή της και ταυτόχρονα μια υπέροχη περιπέτεια που τη γεμίζει χαρά και ευτυχία. Παλινδρομεί διαρκώς ανάμεσα στο χθες και το τώρα, ανάμεσα στην πατρίδα και τη χώρα που τη φιλοξενεί. Συνοδοιπόροι της είναι οι δυνατοί χαρακτήρες που έχει δημιουργήσει ο συγγραφέας με κομψές δεξιοτεχνικές πινελιές, και οι οποίοι προκαλούν διαρκώς αναταράξεις στη νηνεμία της ζωής της. Κάθε ήρωας έχει το δικό του ρόλο βαρύνουσας σημασίας, ακόμα κι αν φαντάζει απλά ως ένας δευτεραγωνιστής. Κανείς και τίποτα δεν είναι τυχαίο στην εξιστόρηση αυτής της συναρπαστικής ιστορίας.

Το "Μπρούκλιν" είναι ένα συγκινητικό πόνημα για την αθωότητα που γκρεμίζεται μπροστά στις επιταγές της Μοίρας...

ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ


27 Ιανουαρίου 2017

Νέα κυκλοφορία "Περί Χειραγώγησης" Robert-Vincent Joule & Jean - Leon Beauvois, εκδόσεις Πεδίο

Τι τεχνικές χρησιμοποιούν οι πολιτικοί όταν θέλουν να τους ψηφίσουμε και γενικότερα να τους στηρίξουμε στις επιλογές τους, και εμείς το κάνουμε;

Πώς πείθουμε κάποιον να κάνει κάτι που εμείς θέλουμε να κάνει;




Η διαμόρφωση και κατεύθυνση του τρόπου σκέψης και συμπεριφοράς ονομάζεται χειραγώγηση. Αυτή την έννοια και τις τεχνικές εφαρμογής της επιχειρούν να αναλύσουν και να αποκρυπτογραφήσουν δύο γνωστοί Γάλλοι κοινωνικοί ψυχολόγοι και καθηγητές, ο Robert-Vincent Joule στο Πανεπιστήμιο της Aixen-Provence (διευθυντής του Εργαστηρίου Κοινωνικής Ψυχολογίας) και ο Jean-Léon Beauvois στο Πανεπιστήμιο της Nice. Και οι δύο έχουν αφιερώσει μεγάλο μέρος της επιστημονικής δραστηριότητάς τους «στη διερεύνηση των κοινωνιογνωστικών μηχανισμών ικανών να εξηγήσουν αυτό που τόσο εύστοχα απο-κάλεσαν ελεύθερα αποδεχόμενη υποταγή και το οποίο χαρακτηρίζει ολοένα και πιο έντονα τις νεοφιλελεύθερες κοινωνίες μας», όπως επισημαίνει ο επιστημονικός επιμελητής της ελληνικής έκδοσης Στάμος Παπαστάμου, καθηγητής Κοινωνικής Ψυχολογίας και πρώην πρύτανης στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.

Το βιβλίο αυτό εξετάζει τις μεθόδους πειθούς και χειραγώγησης που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο καθένας για να πετύχει αυτό που επιθυμεί. Προσπαθεί να δείξει πώς είναι δυνατόν να οδηγηθεί κάποιος να κάνει κάτι που δεν του αρέσει, χωρίς να έχει όφελος από αυτό, ούτε και τη δικαιολογία πως πιέστηκε ή απειλήθηκε για να το κάνει. Και από την άλλη, προσπαθεί να μας μάθει τι πρέπει να κάνει κάποιος ώστε να αναγκάσει τους άλλους, οποιουσδήποτε άλλους, να συμπεριφερθούν με τον τρόπο που αυτός θέλει. Πράγματι, τονίζουν οι συγγραφείς, «δεν είναι ανάγκη να είναι κανείς σαγηνευτικός ή να κατέχει κάποια θέση εξουσίας για να πάρει από τον άλλον αυτό που περιμένει, ούτε είναι ανάγκη να είναι μια μικρή ιδιοφυΐα στο θέμα της πειθούς ή ένας μεγάλος “διαστροφικός” μετρ της τέχνης των βασανιστηρίων για να καταφέρει τον άλλο να του κάνει τα χατίρια. Αρκεί απλώς να γνωρίζει τις τεχνικές».

Το βιβλίο δεν θέτει απλώς το θέμα της χειραγώγησης, αλλά κάνει και κάτι παραπάνω: μιλάει για τη χειραγώγηση, καταδεικνύει και διδάσκει τη χειραγώγηση με τρόπο γλαφυρό, ευχάριστο και διασκεδαστικό. Οι συγγραφείς βασίζονται σε θεωρίες και πειράματα της κοινωνικής ψυχολογίας και εξηγούν με τρόπο απλό τις κρυμμένες λογικές διαφόρων τεχνικών χειραγώγησης.

Και όπως εξηγεί ο Στάμος Παπαστάμου, «οι τεχνικές αυτές εφαρμόζονται από τους πολιτικούς, όταν θέλουν να τους ψηφίσουμε και γενικότερα να τους στηρίξουμε στις (λανθασμένες) επιλογές τους, καi εμείς το κάνουμε […] Εφαρμόζονται από τους εκάστοτε κυβερνώντες, όταν θέλουν να βάλουμε πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη μας για να πετάξουμε από το παράθυρο τα χρήματα που δεν μας περισσεύουν,ώστε να παραμείνει αμείωτο το εθνικό χρέος, όπως και η ανεργία, και να συνεχιστεί απρόσκοπτη η καθοδική πορεία της αγοραστικής μας ικανότητας, και εμείς συμμορφωνόμαστε. Οι τεχνικές αυτές εφαρμόζονται και από τους Θεσμούς, όταν απαιτούν μεγαλύτερη λιτότητα, μείωση των δημοσίων δαπανών και αύξηση της άμεσης και έμμεσης φορολογίας, ώστε να παγιωθεί το τέλμα της “πραγματικής” οικονομίας και να ολοκληρωθεί η φτωχοποίηση της μεσαίας αστικής τάξης, και εμείς υποτασσόμαστε. Οι τεχνικές αυτές εφαρμόζονται και από τους προϊσταμένους μας, όταν θέλουν να δουλέψουμε περισσότερο και αυτοί λιγότερο, και εμείς το δεχόμαστε. Εφαρμόζονται και από τους γονείς μας, όταν επιμένουν ότι θέλουν το καλό μας και μας ζητούν να διαλέξουμε το επάγγελμα που εκείνοι επιθυμούν […] Οι τεχνικές αυτές εφαρμόζονται ακόμα και από τα παιδιά μας, όταν θέλουν να τους δώσουμε περισσότερο χαρτζιλίκι, να δικαιολογήσουμε τις απουσίες του από το σχολείο…» Τα παραδείγματα είναι πολλά και διάφορα.

Το βιβλίο Περί χειραγώγησης έχει κυκλοφορήσει σε επικαιροποιημένη έκδοση στα γαλλικά και έχει μεταφραστεί σε πολλές άλλες γλώσσες, γεγονός που το κατέστησε διεθνώς ένα από τα πλέον ευπώλητα επιστημονικά συγγράμματα στον χώρο της κοινωνικής ψυχολογίας.


ΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ


Οι Robert-Vincent Joule και Jean-Léon Beauvois ερευνητές πειραματικής κοινωνικής ψυχολογίας και καθηγητές, ο πρώτος στο Πανεπιστήμιο της Aix-en-Provence (διευθυντής του Εργαστηρίου Κοινωνικής Ψυχολογίας) και ο δεύτερος στο Πανεπιστήμιο της Nice (και προηγουμένως στα Πανεπιστήμια Nancy, Caen και Grenoble). Δημοσιεύουν τακτικά τα αποτελέσματα των εργασιών τους σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Εκτός από το παρόν βιβλίο, έχουν συγγράψει μαζί τα έργα: Soumission et idéologies (1981), La soumission librement consentie (1998, Presses Universitaires de France) και A radical dissonance theory (1996, Taylor & Francis). Το ερευνητικό τους έργο και οι συγγραφικές-εκδοτικές τους δραστηριότητες τους κατατάσσουν στους πιο ενεργούς γαλλόφωνους κοινωνικούς ψυχολόγους σήμερα.


Νέα κυκλοφορία "Η Πόλη των Κατόπτρων" Τζάστιν Κρόνιν, εκδόσεις Λιβάνη

Από τις εκδόσεις Λιβάνη κυκλοφορεί "Η πόλη των Κατόπτρων" του Τζάστιν ΚρόνινΗ Πόλη των Κατόπτρων ρίχνει με τρόπο καθηλωτικό την αυλαία της τριλογίας που προορίζεται να κερδίσει μια θέση ανάμεσα στα κλασικά έργα της σύγχρονης αμερικανικής λογοτεχνίας.






ΥΠΟΘΕΣΗ

Η επιδημία που σχεδόν αφάνισε την ανθρωπότητα επιτέλους ανήκει στο παρελθόν. Για μια νέα γενιά παιδιών, οι άλλοτε τρομεροί μιαροί είναι τέρατα του μύθου, πλάσματα βγαλμένα από ένα εφιαλτικό παραμύθι στο οποίο κανείς δεν πιστεύει πια.

Για την Αλίσια όμως οι εφιάλτες είναι αδύνατον να αποτελέσουν παρελθόν. Η φωνή που αναδύεται μέσα από εκείνους τους εφιάλτες την οδηγεί σε μια από τις μητροπόλεις του Καιρού Πριν: την ερειπωμένη πλέον Νέα Υόρκη.

Ερειπωμένη αλλά όχι έρημη. Την πόλη αυτή έχει επιλέξει ως καταφύγιό του ο Μηδέν, το πρώτο και πλέον τρομερό δημιούργημα του μοιραίου γενετικού προγράμματος που αποτέλεσε την καταστροφή της ανθρωπότητας.

Η Αλίσια γνωρίζει ότι ο εφιάλτης είναι αδύνατον να τελειώσει πραγματικά μέχρι να εξοντωθεί ο Μηδέν.

Όμως αυτό που ανακαλύπτει εκεί δεν είναι ό,τι περίμενε.

Έρχεται αντιμέτωπη με έναν αντίπαλο περισσότερο τρομερό και ταυτόχρονα ανθρώπινο από όσο θα μπορούσε να φανταστεί, ο οποίος την οδηγεί σε ένα ζοφερό ταξίδι στο παρελθόν προκειμένου να της εξηγήσει πώς ξεκίνησαν όλα ― και να της αποκαλύψει το αναπόφευκτο τέλος.

Η τριλογία του Τζάστιν Κρόνιν είναι ένα εκπληκτικό έργο, που ξεχωρίζει για την εξαιρετική αφηγηματική δυναμική του, το συναρπαστικό εύρος του οράματός του και την ιδιαίτερη γλαφυρότητα της γλώσσας του.



Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ



Γεννημένος στη Νέα Αγγλία, ο Τζάστιν Κρόνιν είναι ο συγγραφέας του Mary and O’Neal, το οποίο τιμήθηκε με τα βραβεία PEN/Hemingway και Stephen Crane, καθώς και του The Summer Guest.

Μετά την αποφοίτησή του από το Εργαστήρι Συγγραφέων του Πανεπιστημίου της Αϊόβα στη Δημιουργική Γραφή, ο Κρόνιν διδάσκει Αγγλική Γλώσσα στο Πανεπιστήμιο Ράις και μοιράζει το χρόνο του μεταξύ του Χιούστον, στο Τέξας, και του Κέιπ Κοντ, στη Μασαχουσέτη.

Η Πόλη των Κατόπτρων κλείνει την τριλογία που ξεκίνησε με Το Πέρασμα και συνεχίστηκε με το Οι Δώδεκα Αιώνιοι, τα οποία επίσης κυκλοφορούν από τις Εκδόσεις Λιβάνη.

Τα μυθιστορήματα της τριλογίας συμπεριλαμβάνονται σταθερά στους καταλόγους ευπωλήτων των New York Times και έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.enterthepassage.com.

Επίσης, μπορείτε να ακολουθήσετε τον Τζάστιν Κρόνιν μέσω Facebook (justincroninauthor) και Twitter (@jccronin).


26 Ιανουαρίου 2017

Νέα κυκλοφορία "Το ημερολόγιο του Διαβόλου" Robert K. Wittman & David Kinney, εκδόσεις Πεδίο

«Στο Γ’ Ράιχ ένας “ιδεολόγος” μπορούσε να δει τις φιλοσοφίες του να γίνονται πράξη, και οι ιδέες του Ρόζενμπεργκ είχαν μοιραίες συνέπειες για πολλά εκατομμύρια ανθρώπους».

Ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου είναι το τι απέγινε το ημερολόγιο του Άλφρεντ Ρόζενμπεργκ, αρχιτέκτονα της ναζιστικής ιδεολογίας και ιθύνοντα νου του Ολοκαυτώματος. Η διαδρομή του ημερολογίου, ο μύθος γύρω από την εξαφάνισή του επί τρία τέταρτα του αιώνα, η δεκαετής «κινηματογραφική» αναζήτησή του και η πρόσφατη ανακάλυψή του μοιάζουν με σενάριο του Χόλυγουντ.



Αυτά ακριβώς αφηγείται το βιβλίο, η ελληνική έκδοση του οποίου συμπίπτει με τη συμπλήρωση των 70χρόνων από τις αποφάσεις της Δίκης της Νυρεμβέργης. «Το ημερολόγιο του διαβόλου» είναι η συναρπαστική εξιστόρηση αληθινών γεγονότων γύρω από την άνοδο των Ναζί στην εξουσία και τη σύλληψη του σχεδίου του Ολοκαυτώματος, με επίκεντρο το ογκώδες ημερολόγιο του στενού συνεργάτη και κορυφαίου συμβούλου του Χίτλερ, Άλφρεντ Ρόζενμπεργκ.

Ο Ρόζενμπεργκ υπήρξε από τα πιο παλιά και σημαντικά μέλη του στενού κύκλου του Χίτλερ: η γνωριμία τους χρονολογούνταν πολύ πριν από την ίδρυση του εθνικοσοσιαλιστικού κόμματος. Ήταν ο «επικεφαλής φιλόσοφος» που συνέδεσε το όνομά του με τις τοξικές ιδέες εναντίον των Εβραίων και τις πολιτικές θεωρίες του εθνικοσοσιαλιστικού κόμματος. Ο αντισημιτισμός του άνοιξε τον δρόμο για το Ολοκαύτωμα των Εβραίων. 



Το βιβλίο του, «Ο Μύθος του 20ού αιώνα», που έγινε «ευαγγέλιο» για εκατομμύρια Ναζί πριν ο Χίτλερ γράψει το «Ο Αγών μου», αν και ακατάληπτο, μαρτυρεί τις στρεβλές και προκατειλημμένες ιδέες του για την άρια φυλή, την τέχνη, την ιστορία, τη Γερμανία και τη θέση της στον κόσμο, τη ναζιστική ιδεολογία. Εκτός των άλλων ο Ρόζενμπεργκ υπήρξε ο βασικός ενορχηστρωτής της οργανωμένης αρπαγής από τους Ναζί εκατομμυρίων έργων τέχνης, αρχείων και βιβλιοθηκών από την κατεχόμενη ευρωπαϊκή ήπειρο κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Ήταν ένας άνθρωπος που οι ίδιοι οι συνεργάτες του περιέγραφαν ως ψυχρό, αλαζονικό, απρόσιτο, σαρδόνιο, κυνικό, άκαμπτο, ο οποίος εντούτοις έχαιρε πάντοτε της μεγάλης εκτίμησης και στήριξης του Φύρερ.

Το σχεδόν πεντακοσίων σελίδων ημερολόγιο του Ρόζενμπεργκ, που ανακαλύφθηκε στο τέλος του πολέμου κρυμμένο σε ένα βαυαρικό κάστρο, είναι η ψυχρή και συγκλονιστική καταγραφή των σκέψεων του ανθρώπου που εμπνεύστηκε τη γενοκτονία των Εβραίων. Χρησιμοποιήθηκε, ανάμεσα σε έναν τεράστιο όγκο άλλων ντοκουμέντων των Ναζί, ως τεκμήριο στη Δίκη της Νυρεμβέργης, στην οποία ο συγγραφέας του, «πνευματικός αρχιερέας της κυρίαρχης φυλής», καταδικάστηκε και εκτελέστηκε για εγκλήματα πολέμου. Αποτέλεσε πολύτιμο υλικό για τον διακεκριμένο κατήγορο της δίκης, Ρόμπερτ Κέμπνερ, ορκισμένο εχθρό του εθνικοσοσιαλισμού, ο οποίος, ως Εβραίος δικηγόρος στη Γερμανία, μετά την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία έχασε τη θέση του στο Δημόσιο, κυνηγήθηκε, καταδιώχθηκε, φυλακίστηκε και τελικά κατόρθωσε να φύγει από τη Γερμανία και να βρει καταφύγιο στις ΗΠΑ.



Το βιβλίο ξεκινά με το συναρπαστικό ταξίδι της αναζήτησης και ανεύρεσης του ημερολογίου, που παρέμενε χαμένο για τρία τέταρτα του αιώνα, μέχρις ότου κάποιοι άνθρωποι γεμάτοι πείσμα και θέληση με επικεφαλής τον πρώην ειδικό μυστικό πράκτορα του FBI, Ρόμπερτ Ουίτμαν, κατάφεραν να το πάρουν στα χέρια τους. Το ημερολόγιο του Ρόζενμπεργκ παραχωρήθηκε από τα Εθνικά Αρχεία των ΗΠΑ στο Μουσείο Ολοκαυτώματος μόλις τον Δεκέμβριο του 2013, για να πάρει τη θέση του δίπλα σε χιλιάδες άλλα ιστορικά ντοκουμέντα που αφηγούνται την ιστορία ενός ολέθριου παγκόσμιου πολέμου και μιας φριχτής γενοκτονίας.

Ακολουθώντας ένα είδος σπονδυλωτής αφήγησης, το βιβλίο εξιστορεί τις ζωές, από τη μια, ανθρώπων που έσπειραν τη βία και τον όλεθρο στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο και, από την άλλη, ανθρώπων που υπέφεραν τη σκληρότητα και τη βάναυση μεταχείριση, έζησαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης και πολλοί από αυτούς άφησαν εκεί την τελευταία τους πνοή.

Άξονας της εξιστόρησης είναι το ημερολόγιο του Ρόζενμπεργκ. Καταγράφει τα σημαντικά γεγονότα από το 1936 έως το 1944. Αφηγείται τη γένεση και ισχυροποίηση του εθνικοσοσιαλιστικού κόμματος στη Γερμανία, τις συναντήσεις και άγνωστες συνεννοήσεις του Χίτλερ με τους στενούς συνεργάτες του (Γκέρινγκ, Γκέμπελς, Χίμλερ κ.ά.), τις εντάσεις, τις αντιπαλότητες και τις εκκαθαρίσεις στα ανώτατα κλιμάκια των Ναζί. Αλλά και τα μεγάλα γεγονότα του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου είναι όλα εκεί: η προσάρτηση της Αυστρίας, η εισβολή στην Τσεχοσλοβακία και την Πολωνία, η κατάκτηση της Γαλλίας, η κήρυξη του πολέμου από τη Βρετανία, η συμφωνία με τον Στάλιν, όσα διαδραματίστηκαν στο ανατολικό μέτωπο και η εισβολή στην ΕΣΣΔ, η ήττα στο Στάλινγκραντ, οι συμμαχικοί βομβαρδισμοί στο Βερολίνο, η υποχώρηση, η κατάρρευση.



Στο ίδιο ημερολόγιο περιγράφονται το οργανωμένο πρόγραμμα της αρπαγής βιβλίων και ανεκτίμητης αξίας έργων τέχνης από σπίτια Εβραίων, βιβλιοθήκες και μουσεία σε όλη την κατεχόμενη Ευρώπη, αλλά και το δηλητηριώδες και κυνικό σχέδιο του Ρόζενμπεργκ για την «τελική λύση» στο εβραϊκό πρόβλημα, που οδήγησε στον θάνατο εκατομμύρια ανθρώπους.

Ως πρωταγωνιστής και ηθικός αυτουργός μιας από τις μεγαλύτερες θηριωδίες του 20ού αιώνα, ο Ρόζενμπεργκ με το ημερολόγιό του ρίχνει φως σε κεντρικές στιγμές του πολέμου, αλλά και στην ιδεολογία του ναζισμού. Αντλώντας από τις αναφορές του Ρόζενμπεργκ, οι δύο συγγραφείς του βιβλίου, Robert Wittman και David Kinney, σκιαγραφούν με ζωηρά χρώματα την εικόνα ενός ανθρώπου που επιχείρησε να κάνει πραγματικότητα –ευτυχώς χωρίς τελικά να το πετύχει– το απάνθρωπο όραμά του.


ΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ

Ο Robert K. Wittman, πρώην ειδικός πράκτορας του FBI και ιδρυτής της Ομάδας κατά των Πολιτισμικών Εγκλημάτων στις ΗΠΑ, σήμερα είναι πρόεδρος της εταιρείας Robert Wittman, Inc. Είναι ο συγγραφέας του αυτοβιογραφικού έργου Priceless: How I Went Undercover to Rescue the Worlds Stolen Treasures που εμφανίζεται στη λίστα των μπεστ σέλερ των New York Times.


O David Kinney είναι δημοσιογράφος βραβευμένος με Πούλιτζερ, άρθρα του οποίου έχουν δημοσιευθεί σε πολλές εφημερίδες, μεταξύ αυτών οι New York Times. Είναι συγγραφέας των βιβλίων Big One: An Island, an Obsession, and the Furious Pursuit of a Great Fish και The Dylanologists: Adventures in the Land of Bob