Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

"Άκου την αλλιώς": "Μπροστά στα μάτια τους" Cara Hunter (εκδ. Διόπτρα)

"Άκου την αλλιώς" την άποψή μου για το πρώτο βιβλίο της Cara Hunter που σίγουρα θα σε συνεπάρει:








Αν όμως δεν είσαι ακουστικός τύπος, απλά διάβασέ την:

Το «Μπροστά στα μάτια τους» είναι ένα πυρετικό καθαρόαιμο αστυνομικό μυθιστόρημα που προκαλεί εμμονή από την πρώτη σελίδα. Γρήγορο, δυνατό, ανατρεπτικό, πολυδιάστατο, police procedural και με αποχρώσεις ψυχολογικού θρίλερ, το συγγραφικό ντεμπούτο της Cara Hunter σε βάζει στο παιχνίδι από την πρώτη στιγμή. Η οκτάχρονη Ντέιζι Μέισον εξαφανίζεται από το καλοκαιρινό πάρτι που έχουν οργανώσει οι γονείς της, χωρίς να δει κανείς το παραμικρό. Χωρίς περιστροφές, ο επιθεωρητής Άνταμ Φόλεϊ που αναλαμβάνει την υπόθεση δηλώνει πως «Σε μια τέτοια περίπτωση –περίπτωση παιδιού- εννιά στις δέκα φορές ευθύνεται κάποιος γνωστός της οικογένειας. Ένας συγγενής, ένας φίλος, ένας γείτονας, κάποιος από την κοινότητα. Μην το ξεχνάτε αυτό. Όσο απελπισμένοι κι αν δείχνουν, όσο απίθανο κι αν φαίνεται, ξέρουν ποιος το έκανε. Ίσως όχι συνειδητά, και ίσως όχι από την αρχή. Αλλά ξέρουν. Ξέρουν». Έχει δίκιο και σε αυτήν την περίπτωση; Όλα δείχνουν πως ναι, καθώς η μητέρα της μικρής τον υποδέχεται στο σπίτι απαιτώντας να βγάλουν οι αστυνομικοί τα παπούτσια τους για να μην λερώσουν τα χαλιά! Μάλλον όχι τυπική συμπεριφορά μιας μαμάς που αγωνιά για τη ζωή του παιδιού της. Πατέρας και γιος συμπληρώνουν τη διαταραγμένη εικόνα με τις σιωπές και την αλλοπρόσαλλη στάση τους.

Μήπως όμως οι κανόνες υπάρχουν πάντα για να σπάνε, και αυτή η μυστηριώδης εξαφάνιση είναι η αρχή; Μια ανελέητη μάχη με τον χρόνο ξεκινά και όλοι ανοίγουν τα χαρτιά τους στο τραπέζι των ερευνών για να βρεθεί το κορίτσι… πριν να είναι πολύ αργά. Μόνο που κάποιοι παίκτες μπλοφάρουν και κρύβουν με δεξιοτεχνία τους άσους στο μανίκι τους οδηγώντας τις αρχές σε λανθασμένα συμπεράσματα. Όλα είναι ρευστά και η ζωή της Ντέιζι βρίσκεται σε κίνδυνο. Ποιος πραγματικά νοιάζεται γι αυτό;

Η ανάπτυξη των κεφαλαίων ακολουθεί τη δομή ενός κινηματογραφικού σεναρίου. Ο φακός αλλάζει εστίαση ανάλογα με τη ροή των γεγονότων, χωρίς προειδοποίηση. Κάθε καρέ κρύβει μικρές λεπτομέρειες που οδηγούν τις εξελίξεις σε άλλα μονοπάτια. Οι ύποπτοι πολλοί, οι καταθέσεις αντικρουόμενες, οι ασάφειες ατελείωτες, οι ενδείξεις ποικίλες και αντιφατικές. Οι σκελετοί που μένουν κλειδωμένοι στην ντουλάπα ασφυκτιούν και σπάνε τη σιωπή τους ενεργοποιώντας μια νέα συστάδα αποκαλύψεων που απειλεί να διαλύσει τα πάντα. Τα κομμάτια του παζλ δεν φαίνεται να ταιριάζουν, σε όποια θέση και αν τα τοποθετήσεις, και αυτό που προβάλλει σαν την τελική εκδοχή στο μυαλό σου… απέχει από την πραγματικότητα. Απέχει τρομακτικά πολύ.

Η αφήγηση αλλάζει πρόσωπο διαρκώς και δένει αριστοτεχνικά με τον ρυθμό και το ύφος της πλοκής: πρώτο πρόσωπο για τον επιθεωρητή Φόλεϊ και τρίτο πρόσωπο για όλους τους άλλους εμπλεκόμενους. Αυτή η επιλογή πραγματικά ανεβάζει την αδρεναλίνη στα ύψη γιατί επιτυγχάνει να συνδυάσει τις συναισθηματικές διακυμάνσεις του πρωταγωνιστή καθώς παλεύει με τους προσωπικούς του δαίμονες, και από την άλλη πλευρά με την αποστασιοποίηση από τους υπόπτους και όσα καταθέτουν, ώστε να μπορέσεις να ανακαλύψεις το στοιχείο εκείνο που δεν ταιριάζει στην εικόνα. Κάθε κεφάλαιο τελειώνει με ένα ερωτηματικό ή με κάποια αποκάλυψη, και δεν σου επιτρέπει να σταματήσεις να διαβάζεις. Άλλο ένα κεφάλαιο λες και ξέρεις ότι ψεύδεσαι. Συνεχίζεις να διαβάζεις και να ψεύδεσαι και δεν μπορείς να ξεκολλήσεις τα μάτια σου από τις σελίδες του.

Μεγάλο ατού αποτελεί και η ενσωμάτωση στην ιστορία tweets –αποδεικνύοντας τη μεγάλη επιρροή που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην αστραπιαία μετάδοση λανθασμένων πληροφοριών, στη διαμόρφωση αρνητικής άποψης και στη χειραγώγηση του κοινού-, όπως και αποσπασμάτων από τις ανακρίσεις, ανακοινώσεων των τηλεοπτικών δικτύων, e-mails. Η πολυμορφία αυτή του κειμένου κατορθώνει να σε βάλει στο κλίμα και να ταυτιστείς απόλυτα.

Ο επιθεωρητής Φόλεϊ μπαίνει στην αρένα αυτής της περίεργης εξαφάνισης κουβαλώντας τα δικά του βαρίδια από το παρελθόν. Προσπαθεί να μείνει ανεπηρέαστος από την οδυνηρή απώλεια που τον έχει στιγματίσει, αλλά η υπόθεση της μικρής Ντέιζι τον διαλύει κάθε στιγμή που περνάει και εκείνη παραμένει άφαντη. Δεν μονοπωλεί το ενδιαφέρον. Αποτελεί απλά έναν σημαντικό κρίκο σε μια αλυσίδα αστυνομικών που ο καθένας έχει τον ρόλο του, προσφέρει με τη δουλειά του και εναρμονίζεται με το σύνολο. Ο Μπάρι, η Σάρον και ο Λίο κρύβουν τα δικά τους μυστικά, όπως και ο κοινωνικός τους περίγυρος, αποπροσανατολίζοντας τις έρευνες ασταμάτητα. Υπήρχαν σαφέστατα περιθώρια για να εντρυφήσει η συγγραφέας περισσότερο στις ανισόρροπες προσωπικότητες των υπόπτων και κυρίως του άμεσου οικογενειακού κύκλου, όμως τα θέματα που προβάλλουν μέσα από τις εξελίξεις σε αποζημιώνουν: χάσμα γενεών, πόσο πραγματικά γνωρίζουμε τους ανθρώπους που αγαπάμε και βρίσκονται δίπλα μας, τι σημαίνει τελικά να είσαι καλός γονιός.

Ζωντανοί διάλογοι, καλοδουλεμένη πλοκή, αληθοφανείς ανατροπές, πειστικές παραπλανήσεις, ρεαλιστικές ανακαλύψεις στοιχείων, λιτή γραφή και ένα απρόβλεπτο φινάλε αποτελούν τα ατού αυτού του μυθιστορήματος που ανοίγουν τον δρόμο ώστε η Hunter να βρει σταθερά τη θέση της στις προτιμήσεις σου.

Κέλλη Κρητικού

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΨΗΦΙΣΑΤΕ : ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ κας ΜΑΝΤΑ

Καταρχήν ένα μεγάλο μπράβο στα 277 άτομα που τίμησαν την έρευνά μας και απάντησαν με ειλικρίνεια τη γνώμη τους για καθένα από τα βιβλία της κας Μαντά. Οι έρευνες αυτές θα μπορούν στο μέλλον ν' αποτελούν σημείο αναφοράς για κάποιον που ζητάει γνώμη σχετικά με κάποιο από τα βιβλία της !Τα αποτελέσματα κάθε έρευνας θα τα βρίσκεται στην κατηγορία "ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΟΙΝΟΥ". Τα αποτελέσματα που βλέπετε στις εικόνες περιέχουν και τα άτομα που δεν έχουν διαβάσει το βιβλίο. Για το λόγο αυτό ακριβώς κάτω από κάθε εικόνα αναγράφω το σύνολο των ατόμων που έχουν διαβάσει το βιβλίο και άρα επι αυτού του συνόλου είναι και τα νούμερα που εκφέρουν άποψη για καθένα από τα βιβλία! Διευκρίνηση : το νέο βιβλίο της κας Μαντά "Μια συγνώμη για το τέλος" κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες οπότε παρουσιάζουμε απλά μια μικρή τάση για το βιβλίο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει κριτήριο για την αγορά του, στηριζόμενοι σε ένα τόσο μικρό δείγμα! Συμφωνα με τα αποτελέσμ

Το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover!

Βγήκε στον αέρα το το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover! Παρακουλουθήστε το :  https://www.youtube.com/watch?v=XtYFba2s2rE " Η Τέιτ και ο Μάιλς δεν θεωρούν τους εαυτούς τους καν φίλους. Το μόνο πράγμα που έχουν κοινό είναι μια αναμφίβολη αμοιβαία έλξη. Συνειδητοποιούν ότι μπορούν να έχουν την τέλεια, χωρίς δεσμεύσεις συμφωνία. Αυτός δε θέλει έρωτες, αυτή δεν έχει τον χρόνο: το μόνο που απομένει είναι το σεξ. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει ρολόι, αρκεί η Τέιτ να ακολουθήσει τους δύο κανόνες που θέτει ο Μάιλς: ΜΗ ΡΩΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΜΗΝ ΕΛΠΙΖΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Νομίζουν ότι μπορούν να το διαχειριστούν, αλλά τα πάντα αλλάζουν όταν τα αληθινά αισθήματα μπλέκονται στην εξίσωση. Οι καρδιές διαπερνιούνται.                 Οι υποσχέσεις σπάνε.                     Οι κανόνες παραβιάζονται.                              Η αγάπη γίνεται σκοτεινή. " ΠΗΓΗ :  http:

7 αποφθέγματα του Ναγκίμπ Μαχφούζ που αξίζει να διαβάσετε...

Ο Ναγκίμπ Μαχφούζ γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1911 στο Κάιρο. Άρχισε να γράφει στα δεκαεφτά του, και το πρώτο μυθιστόρημα, που διαδραματίζεται στην αρχαία Αίγυπτο, εκδόθηκε το 1939. Έγραψε γύρω στα τριάντα μυθιστορήματα και περισσότερα από εκατό διηγήματα, πολλά από τα οποία έγιναν επιτυχημένες ταινίες. Το 1988 η Σουηδική Ακαδημία Γραμμάτων τίμησε τον Μαχφούζ με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας για το σύνολο του έργου του. Πέθανε στις 30 Αυγούστου 2006. [ Πηγή : Εκδόσεις Ψυχογιός ] "Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι έξυπνος από τις απαντήσεις του. Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι σοφός από τις ερωτήσεις του". "Σπίτι δεν είναι εκεί που γεννιέσαι. Σπίτι είναι εκεί που όλες οι προσπάθειες σου να ξεφύγεις, σταματούν". "Ο φόβος δεν εμποδίζει τον θάνατο. Εμποδίζει τη ζωή". "Η αγάπη είναι σαν την υγεία. Την παραμελούμε όταν υπάρχει και τη λατρεύουμε όταν τη χάνουμε."