Κλείνοντας και την τελευταία σελίδα του μυθιστορήματος "Κασσάνδρα το μυστικό της μάγισσας" της Δήμητρας Ιωάννου, μπορώ ν΄αναφέρω με σιγουριά πως όλοι μας, μικροί μεγάλοι αποζητάμε το παραμύθι, τον μύθο, μια λαική αφήγηση που θα μας ταξιδέψει σ΄έναν κόσμο που κυριαρχεί η φαντασία και η μυθοπλασία.
Πρόκειται για το πρώτο πνευματικό πόνημα της συγγραφέας μας, που παντρεύει έντεχνα τον μύθο και τις λαικές δοξασίες με την λογοτεχνική πραγματικότητα, μιας και το βιβλίο μας τοποθετείται σε δύο χρονικές περιόδους.
Το 1767 μία ιστορική εποχή, όπου μαίνεται από την μοχθηρότητα ενός τυράννου του Αλή Πασά και των δυσμενών συνεπειών που έχουν οι ενέργειές του, αλλά και της εμφάνισης ενός”αγερικού” κατα κόσμο, της Κασσάνδρας, μιας γυναίκας-νεράιδας με υπερφυσικές μαντικές ιδιότητες,που λόγω του φόβου που προκαλεί στον απλό κόσμο, ζεί μόνη της στο λιβάδι του Δάσους, μαζί με τα ζώα και τα φυτά που τόσο αγαπά.
Η εναλλαγή του με την σύγχρονη εποχή, το χαρακτηρίζει σαν ένα αινιγματικό, αστυνομικό μυθιστόρημα, κινούμενο στα πλαίσια του μυστηρίου και του υπερφυσικού.
Τα γεγονότα, που τοποθετούνται σε κάθε χρονική περίοδο εξελίσσονται παράλληλα, προκαλώντας στον αναγνώστη τρομερή αγωνία για την εξυγίανση της κατάστασης αλλά και κορύφωση του ενδιαφέροντος για το τέλος της ιστορίας μας.
Η εξέλιξη της πλοκής είναι άριστη, καθώς οι εναλλαγές των συναισθημάτων διακυμαίνονται και οι συνεχείς ανατροπές πλαισιώνουν το κάθε κεφάλαιο.
Η γλώσσα απλή και κατανοητή με μεστή και ζωντανή γραφή, πλαισιωμένη από την ηπειρώτικη ντοπιολαλιά και τις γλωσσσικές ιδιομορφίες της εποχής της τουρκοκρατούμενης Ελλάδας.
Προσωπικά πιστεύω ότι είναι ένα μυστηριώδες αστυνομικό μυθιστόρημα, που καταφέρνει να συγχωνεύσει το μεταφυσικό και μαγικό στοιχείο με κομμάτια της σύγχρονης πραγματικότητας. Αν και τα αποσπάσματα που αναφέρονται στο τώρα, υστερούν λίγο σε λογοτεχνική αξία, περιπλέκονται με τέτοια δεξιοτεχνία με τις ζωές των ηρώων των προηγούμενων χρόνων, που ο αναγνώστης στο τέλος αδυνατεί να εντοπίσει μία τέτοια λεπτομέρεια, αφού πλέον έχει οδηγηθει στην λύση του μυστηρίου και στην αποκάλυψη του δολοφόνου.