Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κριτική του βιβλίου "Οι Καταρράκτες των Ρόδων" Kimberley Freeman



Θεωρώ τεράστια επιτυχία για έναν συγγραφέα, όταν κατορθώνει κάθε νέο πόνημά του να είναι πιο μεστό, πιο δυνατό, πιο συναρπαστικό από το προηγούμενο, αποδεικνύοντας ουσιαστικά τη συγγραφική του δεινότητα. Αυτό συμβαίνει στην περίπτωση της Kimberley Freeman. “Ο λόφος με τα αγριολούλουδα» με συγκίνησε, «το Άγριο Κυκλάμινο» με καθήλωσε και «οι Καταρράκτες των Ρόδων» με απογείωσαν, καθιστώντας πλέον τη συγγραφέα ως μια από τις αγαπημένες μου του είδους.

https://www.dioptra.gr/Vivlio/461/711/Oi-katarraktes-ton-rodon/
ΚΛΙΚ για να διαβάσετε την υπόθεση

«Οι Καταρράκτες των Ρόδων» αποτελεί ένα πολυτελές θέρετρο για τους γόνους καλών οικογενειών στα Γαλάζια όρη, και ταυτόχρονα το σημείο συνάντησης των δύο ιστοριών, που λαμβάνουν χώρα σε διαφορετικές εποχές. Το 1926, η Βάιολετ Άρμστρονγκ, προσλαμβάνεται σαν υπάλληλος του ξενοδοχείου, ανακουφίζοντας οικονομικά την άρρωστη μητέρα της που πάσχει από αρθρίτιδα. Μέσα από την καθημερινή της συναναστροφή με την υψηλή κοινωνία, θα μυηθεί σε μονοπάτια πρωτόγνωρα και θα συναντήσει στους καταρράκτες το πεπρωμένο της. Οι σφοδρές χιονοπτώσεις θα οδηγήσουν στην πολυήμερη απομόνωση προσωπικού και ενοίκων, και αναπόφευκτα στην αποκάλυψη των αδυναμιών τους, στη λήψη ανομολόγητων τραγικών αποφάσεων, και στην κατάρρευση των επίπλαστων προσωπείων. Η αλήθεια θα συγκλονίσει και θα εξαγνίσει τις ψυχές. 


Σχεδόν έναν αιώνα αργότερα, εν έτει 2014, η Λόρεν Μπεκ, κάνει ένα νέο ξεκίνημα στη ζωή της προσπαθώντας να ξεπεράσει τα δύσκολα χρόνια του εγκλεισμού της στο πατρικό της, με την αρρώστια του αδερφού της, να στέκει ως δαμόκλειος σπάθη πάνω από τα όνειρά της. Μετακομίζει στα Γαλάζια όρη και βρίσκει εργασία στην καφετέρια, που συστεγάζεται στο υπό ανακαίνιση ξενοδοχείο. Εκεί γνωρίζει τον Τόμας, τον επιβλέπων αρχιτέκτονα του έργου, και θα αισθανθεί για πρώτη φορά ελεύθερη. Ένα ξεχασμένο κλειδί και η περιέργειά της, θα την κατευθύνει στη δυτική πτέρυγα του κτιρίου, όπου θα ανακαλύψει μια στοίβα ερωτικών επιστολών, γραμμένες το 1926, οι οποίες την κάνουν κοινωνό ενός παθιασμένου έρωτα. Το μυστήριο που καλύπτει τα πρόσωπα και την εξέλιξη της ζωή στους, κεντρίζουν το ενδιαφέρον της και αποφασίζει να ακολουθήσει τα στοιχεία και να φέρει στο φως ανείπωτες αλήθειες. Μόνο που θα βρεθεί ξαφνικά και εκείνη μπροστά σε αποκαλύψεις που σοκάρουν και θέτουν σε αμφισβήτηση τις πράξεις αυτών που αγαπά…. 


Το πιο συναρπαστικό στοιχείο της γραφής της συγγραφέως, είναι η εκπληκτική της ικανότητα να παντρεύει περίτεχνα, δύο τόσο διαφορετικές περιόδους, που απέχουν πολλές δεκαετίες μεταξύ τους, διατηρώντας την ατμόσφαιρα της κάθε εποχής αναλλοίωτη και συνάμα ζωντανή. Στην πραγματικότητα, τα βιβλία της αποτελούν δύο ξεχωριστά, συναρπαστικά μυθιστορήματα, τα οποία οδεύοντας προς το φινάλε ενώνονται μοναδικά σαν δύο μισά μέρη ενός παζλ με πολλά κομμάτια, προσφέροντας ένα σαγηνευτικό αποτέλεσμα.  «Οι Καταρράκτες των Ρόδων» αποκαλύπτουν την άγρια ομορφιά τους μα και τα συγκλονιστικά μυστικά που θάβονται με ασφάλεια στους τέσσερις τοίχους τους, ακολουθώντας με ευλάβεια τους κανόνες εχεμύθειας που ήταν απαράβατοι στους κόλπους της καλής κοινωνίας. Οι περιγραφές των τοπίων, της χλιδής, της πολυτέλειας, των μουσικών βραδιών, των ενδυμάτων της εποχής αποτελούν στην πραγματικότητα πινελιές ενός εξαιρετικού ζωγράφου δημιουργώντας έναν πίνακα απαράμιλλης ομορφιάς της δεκαετίας του ’30.  Στο σήμερα, η ιστορία ζωής της Λόρεν, δεν αναλώνεται σε περιττές λεπτομέρειες αλλά εστιάζει με ευαισθησία και τρυφερότητα στις παράπλευρες απώλειες μιας ανίατης ασθένειας, στις ενοχές που στοιχειώνουν όσους βρίσκονται στο πλευρό των ασθενών, στις τραγικές αποφάσεις που παίρνουμε θεωρώντας πάντα ότι πράττουμε με γνώμονα το καλό τους. 



Η συγγραφική αύρα της Freeman έχει μια δύναμη αλλόκοτη : απλή, μεστή, καταφέρνει να προκαλέσει εκρήξεις χρωμάτων και συναισθημάτων στον αναγνώστη και να τον παγιδεύσει στον ιστό της ιστορία της. Οι χαρακτήρες είναι τόσο απτοί, καθημερινοί, που συναρπάζουν και μετουσιώνουν μια ιδιαίτερη πλοκή σε ένα εξαιρετικό μυθιστόρημα. Η θέση της γυναίκας στις αρχές του εικοστού αιώνα, αναδεικνύεται με αδρές γραμμές και γλαφυρότητα, προβάλλοντας τις απαγορεύσεις της εποχής  όσον αφορά την επιλογή της στο σύντροφο της ζωής της, την άρθρωση λόγου και αντίλογου απέναντι στην αδικία και την αναίδεια,  την ανάληψη προσωπικών πρωτοβουλιών. Με ένα διάχυτο ρομαντισμό, αποτυπώνονται στο χαρτί θέματα ταμπού της εκάστοτε εποχής, αναδεικνύοντας τα λάθη και τις εμμονές μιας ολόκληρης κοινωνίας.


Ένα μυθιστόρημα που ξεδιπλώνει με μαεστρία όλα τα πρόσωπα της αγάπης και συγκινεί βαθιά …

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΨΗΦΙΣΑΤΕ : ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ κας ΜΑΝΤΑ

Καταρχήν ένα μεγάλο μπράβο στα 277 άτομα που τίμησαν την έρευνά μας και απάντησαν με ειλικρίνεια τη γνώμη τους για καθένα από τα βιβλία της κας Μαντά. Οι έρευνες αυτές θα μπορούν στο μέλλον ν' αποτελούν σημείο αναφοράς για κάποιον που ζητάει γνώμη σχετικά με κάποιο από τα βιβλία της !Τα αποτελέσματα κάθε έρευνας θα τα βρίσκεται στην κατηγορία "ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΟΙΝΟΥ". Τα αποτελέσματα που βλέπετε στις εικόνες περιέχουν και τα άτομα που δεν έχουν διαβάσει το βιβλίο. Για το λόγο αυτό ακριβώς κάτω από κάθε εικόνα αναγράφω το σύνολο των ατόμων που έχουν διαβάσει το βιβλίο και άρα επι αυτού του συνόλου είναι και τα νούμερα που εκφέρουν άποψη για καθένα από τα βιβλία! Διευκρίνηση : το νέο βιβλίο της κας Μαντά "Μια συγνώμη για το τέλος" κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες οπότε παρουσιάζουμε απλά μια μικρή τάση για το βιβλίο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει κριτήριο για την αγορά του, στηριζόμενοι σε ένα τόσο μικρό δείγμα! Συμφωνα με τα αποτελέσμ

Το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover!

Βγήκε στον αέρα το το 1ο επίσημο teaser από την ταινία "Σκοτεινή Αγάπη" που βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Colleen Hoover! Παρακουλουθήστε το :  https://www.youtube.com/watch?v=XtYFba2s2rE " Η Τέιτ και ο Μάιλς δεν θεωρούν τους εαυτούς τους καν φίλους. Το μόνο πράγμα που έχουν κοινό είναι μια αναμφίβολη αμοιβαία έλξη. Συνειδητοποιούν ότι μπορούν να έχουν την τέλεια, χωρίς δεσμεύσεις συμφωνία. Αυτός δε θέλει έρωτες, αυτή δεν έχει τον χρόνο: το μόνο που απομένει είναι το σεξ. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει ρολόι, αρκεί η Τέιτ να ακολουθήσει τους δύο κανόνες που θέτει ο Μάιλς: ΜΗ ΡΩΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΜΗΝ ΕΛΠΙΖΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Νομίζουν ότι μπορούν να το διαχειριστούν, αλλά τα πάντα αλλάζουν όταν τα αληθινά αισθήματα μπλέκονται στην εξίσωση. Οι καρδιές διαπερνιούνται.                 Οι υποσχέσεις σπάνε.                     Οι κανόνες παραβιάζονται.                              Η αγάπη γίνεται σκοτεινή. " ΠΗΓΗ :  http:

7 αποφθέγματα του Ναγκίμπ Μαχφούζ που αξίζει να διαβάσετε...

Ο Ναγκίμπ Μαχφούζ γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1911 στο Κάιρο. Άρχισε να γράφει στα δεκαεφτά του, και το πρώτο μυθιστόρημα, που διαδραματίζεται στην αρχαία Αίγυπτο, εκδόθηκε το 1939. Έγραψε γύρω στα τριάντα μυθιστορήματα και περισσότερα από εκατό διηγήματα, πολλά από τα οποία έγιναν επιτυχημένες ταινίες. Το 1988 η Σουηδική Ακαδημία Γραμμάτων τίμησε τον Μαχφούζ με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας για το σύνολο του έργου του. Πέθανε στις 30 Αυγούστου 2006. [ Πηγή : Εκδόσεις Ψυχογιός ] "Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι έξυπνος από τις απαντήσεις του. Μπορείτε να πείτε αν ένας άνθρωπος είναι σοφός από τις ερωτήσεις του". "Σπίτι δεν είναι εκεί που γεννιέσαι. Σπίτι είναι εκεί που όλες οι προσπάθειες σου να ξεφύγεις, σταματούν". "Ο φόβος δεν εμποδίζει τον θάνατο. Εμποδίζει τη ζωή". "Η αγάπη είναι σαν την υγεία. Την παραμελούμε όταν υπάρχει και τη λατρεύουμε όταν τη χάνουμε."