Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δύο νέες εκδόσεις στη σειρά "ΒΙΒΛΙΔΙΑ" από τις εκδόσεις Άγρα

Οι Εκδόσεις Άγρα κυκλοφορούν ταυτόχρονα δύο νέες εκδόσεις στη σειρά «ΒΙΒΛΙΔΙΑ».

Πρόκειται για βιβλιοφιλικές εκδόσεις σχήματος μικρής τσέπης που περιέχουν ξεχωριστά αυτοτελή κείμενα.


"Ο Θάνατος της νυχτοπεταλούδας" Virginia Woolf (μτφρ. Παλμύρα Ισμυρίδου)





Πριν από μερικά λεπτά, ήταν παράξενη η ζωή· τώρα, εξίσου παράξενος ήταν ο θάνατος. Έχοντας σταθεί στα πόδια της, η νυχτοπεταλούδα κειτόταν πλέον ήρεμη, παραιτημένη και απόλυτα αξιοπρεπής. Τί τα θες, έμοιαζε να λέει, ο θάνατος είναι πιο δυνατός από μένα.

Στο ημερολόγιό της, με ημερομηνία 17 Φεβρουαρίου 1922, η Βιρτζίνια Γουλφ έγραφε ήδη σε ηλικία σαράντα ετών : « Ήθελα να μιλήσω για το θάνατο αλλά, ως συνήθως, μπήκε στη μέση η ζωή».

Παρόλο που ήταν φτιαγμένη από σάρκα, κόκαλα και πνεύμα˙ παρόλο που ήταν πλάσμα προικισμένο, ερωτικό, η Βιρτζίνια Γουλφ σχοινοβατούσε ανέκαθεν ανάμεσα στη ζωή και στο θάνατο.

Λίγες μέρες πριν από την αυτοκτονία της έγραψε το σύντομο πόνημα που δημοσιεύουμε εδώ, ανέκδοτο μέχρι σήμερα στη γλώσσα μας.

Η ιστορία εκτυλίσσεται το 1941 στην αγγλική εξοχή. Μια νυχτοπεταλούδα ψυχορραγεί˙ η αφηγήτρια την παρατηρεί, σχολιάζει την παρατεταμένη, αργή αγωνία του θανάτου με συμπόνια. Και μας κάνει να αναρωτιόμαστε κατά πόσο η Γουλφ είναι το μικρό ετοιμοθάνατο ζωύφιο ή απλώς η μάρτυρας του τέλους του.

 

"Η φοβερή τιμωρία ενός οδοντιγιατρού" Leon Bloy (μτφρ. Βαγγέλης Μπιτσώρης)

Πρόλογος Jorge Luis Borges




Δεν είναι απίθανο οι ιστορικοί του μέλλοντος να θεωρήσουν τον Λεόν Μπλουά μυστικιστή· από τη μεριά μας βλέπουμε πρωταρχικά τον ανηλεή λιβελογράφο και τον πρωτότυπο δημιουργό φανταστικών διηγημάτων. [...] Η εποχή μας επινόησε την έκφραση «μαύρο χιούμορ». Κανένας δεν έχει ευδοκιμήσει σ’ αυτόν τον τομέα, ώς σήμερα, με τόση αποτελεσματικότητα και τόση λεκτική πληθωρικότητα όσο ο Λεόν Μπλουά.

JORGE LUIS BORGES

 

« "Επιτέλους, κύριε, θα μου κάνετε την τιμή να μου πείτε τί επιθυμείτε ;"

Το πρόσωπο στο οποίο απευθυνόταν ο τυπογράφος ήταν ένας άνδρας απολύτως απρόσωπος, ο πρώτος τυχών μεταξύ των ασήμαντων η των απλοϊκών, κάποιος από τους ανθρώπους εκείνους που δίνουν την εντύπωση ότι υπάρχουν στον πληθυντικό αριθμό, τόσο πολύ εκφράζουν τον περίγυρο, τη συλλογικότητα, το αδιαίρετο. [... ]

» Ο Ζερμπιγιόν ήταν ένας δολοφόνος που είχε χάσει τη γαλήνη του. Ο νοών νοείτω. Αφού διέπραξε το έγκλημά του με τον πιο άνανδρο και αχρείο τρόπο, δίχως να νιώσει καμιά ταραχή, σαν κτήνος που ήταν, οι τύψεις άρχισαν να εμφανίζονται με την άφιξη ενός δελταρίου, τυπωμένου με πλατύ μαύρο πλαίσιο, μέσω του οποίου όλη η βαρυπενθούσα οικογένεια τον παρακαλούσε να παρευρεθεί στην κηδεία του θύματός του.

» Αυτό το αριστούργημα της τυπογραφίας τον είχε τρελάνει, αποδιαρθρώσει, συγχύσει. Ξερίζωσε πολύ γερά δόντια, σφράγισε αδέξια με χρυσό άχρηστα υπολείμματα δοντιών, έπεσε με λύσσα πάνω σε ευαίσθητα ούλα, συγκλόνισε σαγόνια που τα είχε σεβαστεί ο χρόνος, υποβάλλοντας την πελατεία του σε πρωτοφανή μαρτύρια. Στη μοναχική του κλίνη ο οδοντοτεχνίτης μας ονειρευόταν συχνά ζοφερές εφιαλτικές μορφές των οποίων έτριζαν ακόμη και οι οδοντοστοιχίες από κατεργασμένο κόμμι. [... ]»

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΨΗΦΙΣΑΤΕ : ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ κας ΜΑΝΤΑ

Καταρχήν ένα μεγάλο μπράβο στα 277 άτομα που τίμησαν την έρευνά μας και απάντησαν με ειλικρίνεια τη γνώμη τους για καθένα από τα βιβλία της κας Μαντά. Οι έρευνες αυτές θα μπορούν στο μέλλον ν' αποτελούν σημείο αναφοράς για κάποιον που ζητάει γνώμη σχετικά με κάποιο από τα βιβλία της !Τα αποτελέσματα κάθε έρευνας θα τα βρίσκεται στην κατηγορία "ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΟΙΝΟΥ". Τα αποτελέσματα που βλέπετε στις εικόνες περιέχουν και τα άτομα που δεν έχουν διαβάσει το βιβλίο. Για το λόγο αυτό ακριβώς κάτω από κάθε εικόνα αναγράφω το σύνολο των ατόμων που έχουν διαβάσει το βιβλίο και άρα επι αυτού του συνόλου είναι και τα νούμερα που εκφέρουν άποψη για καθένα από τα βιβλία! Διευκρίνηση : το νέο βιβλίο της κας Μαντά "Μια συγνώμη για το τέλος" κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες οπότε παρουσιάζουμε απλά μια μικρή τάση για το βιβλίο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει κριτήριο για την αγορά του, στηριζόμενοι σε ένα τόσο μικρό δείγμα! Συμφωνα με τα αποτελέσμ

Τα 10 καλύτερα βιβλία της Agatha Christie σύμφωνα με την Guardian!

Σύμφωνα με την Guardian, αυτά είναι τα 10 καλύτερα βιβλία της Agatha Christie! 1. "Ο φόνος του Ρότζερ Ακρουντ" Εκδόσεις Άγρα "Σκέφτηκα ότι η ιδέα για το βιβλίο ήταν καλή και την επεξεργάστηκα για καιρό… Πολλοί λένε ότι ο Ο φόνος του Ρότζερ Ακρόυντ είναι ζαβολιά, αν όμως το διαβάσουν προσεχτικά θα δουν ότι κάνουν λάθος. Κάτι τέτοια κενά χρόνου, όπως αυτό που υπάρχει εκεί, κρύβονται όμορφα σε μια ασαφή πρόταση… μη γράφοντας παρά την αλήθεια, αν και όχι όλη την αλήθεια…" Agatha Christie Ο φόνος του Ρότζερ Ακρόυντ είναι το βιβλίο που έκανε διάσημη την Άγκαθα Κρίστι, και σήμερα εβδομήντα χρόνια από την έκδοσή του, παραμένει ένα από τα πιο διάσημα αστυνομικά μυθιστορήματα και σίγουρα ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα. Το ευφυέστατο τέχνασμα της Κρίστι σχετικά με την ταυτότητα του δολοφόνου είναι αυτό που γέμισε άναρθρες κραυγές τους κριτικούς, τους συναδέλφους της συγγραφείς και το κοινό, δημιουργώντας έτσι ισοδύναμα περίπου στρατόπεδα απ αυτούς πο

Κριτική του βιβλίου "Νίκη" Χρήστος Χωμενίδης

Η «Νίκη» είναι ένα μυθιστόρημα που ξεδιπλώνει στο χαρτί τη ζωή της Νίκης Χωμενίδη το γένος Νεφελούδη, με την πένα όμως του συγγραφέα και γιού της, βουτηγμένη στο μελάνι της μυθοπλασίας, προσφέροντας στον αναγνώστη ένα μοναδικό αποτέλεσμα.  ΚΛΙΚ για να διαβάσετε την υπόθεση Η αφηγήτρια, στις 8 Ιουνίου του 2008 και έχοντας χάσει τη μάχη με την επάρατη νόσο, ξεκινά να διηγείται με ειλικρίνεια και καυστικό χιούμορ, τα γεγονότα που σημάδεψαν τη ζωή της, μα και το «παρασκήνιο» της γέννησής της, αναφέροντας στοιχεία από τη ζωή των γονιών της. Απογυμνωμένη από συναισθήματα και υπερβολές, προσεγγίζει με αμεσότητα στιγμές της Ελληνικής ιστορίας που πλήγωσαν και δίχασαν το έθνος, εστιάζοντας – λόγω της δράσης των γονιών της – στην πορεία της Αριστεράς από τη δεκαετία του ‘30 και έπειτα. Μέσα στο συνονθύλευμα των αναμνήσεων, κανείς  - παρα μόνο ό ίδιος ο συγγραφέας – δεν μπορεί να ξεχωρίσει τη λεπτή διαχωριστική γραμμή που χωρίζει τα αυτοβιογραφικά στοιχεία από τον μύθο.